سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان به دنبال سوم شدن تیمش در رقابت‌های قهرمانی آسیا تاکید کرد به کسی برای کسب مقام قهرمانی قولی نداده و در رده سنی جوانان نباید صرفا به دنبال نتیجه‌گرایی باشیم.
کد خبر: ۸۱۶۸۲۲

رضا سیم‌خواه به ایسنا گفت: می‌توانستیم نتیجه بهتر از این بگیریم، البته نسبت به سال گذشته تنها ارسلان تجربه مسابقات آسیایی و جهانی داشت و او هم در یک وزن پایین‌تر یعنی 66 کیلوگرم کشتی گرفت. بقیه برای اولین بار بود در مسابقات آسیایی شرکت می‌کردند و کم‌تجربه بودند.

با این‌که در آسیا مدال گرفتن در سبک‌وزن سخت است، کشتی‌گیران ما در چهار وزن خوب بودند. اما نمایندگان ما در وزن‌های 74 و 84 کیلوگرم دور از انتظار ظاهر شدند که دلیل آن هم قوانین جدید است.

با این حال نتیجه می‌توانست بهتر شود. اگر هر دو کشتی‌گیر ما پنجم می‌شدند یا کشتی‌گیر 120 کیلوگرم پنجم می‌شد قهرمان می‌شدیم. البته ملاک اول یا سوم شدن نیست و در تیم جوانان باید بیشتر رسالت پشتوانه‌سازی داشته باشیم و بعد دنبال نتیجه باشیم.

سیم‌خواه در پاسخ به این پرسش که آیا اعتقاد دارد تیم نتیجه ضعیفی کسب کرده است، تصریح کرد: بقیه تیم‌ها هم کار می‌کنند. تیم ما در جهان نهم است الان نیز ترکیب تیم ملی پوست‌اندازی کرده و نفرات باتجربه در آن کم هستند و نیاز دارند به پختگی برسند.

نفراتی چون امیرحسین حسینی، حمیدرضا کریمی، کیوان رضایی و مهدی ابراهیمی باز هم در رده جوانان باقی می‌مانند و برای سال دیگر پشتوانه هستند. از طرفی اگر همه جا نتیجه بگیریم زیبایی ورزش از دست می‌رود. الان آذربایجان هشت مدال کسب کرده و اگر سه مدال نگیرد فاجعه رخ داده است؟ نتیجه تیم خیلی ضعیف نبوده اما یک هشدار بود که تیم ما کم‌تجربه است و به دو، سه سال زمان نیاز دارد. من همه جا این موضوع را مطرح کردم و البته به هیچ کسی در فدراسیون، کمیته فنی یا به مردم قولی نداده بودم.

تغییر در ترکیب تیم ملی

سیم‌خواه درباره تغییر در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی نسبت به قهرمانی آسیا، بیا‌ن‌ کرد: اردوی تیم ‌ملی از 26 تیرماه آغاز می‌شود و 5 یا 6 مرداد به پایان می‌رسد تا کشتی‌گیر‌ان استراحت کوتاهی داشته باشند.

پس از آن اردوی دوم نزدیک به اعزام را خواهیم داشت. در ترکیب نیز تغییراتی وجود دارد. در 50 کیلوگرم خدری جایگزین کارگر می‌شود. 55، 60 و 66 کیلوگرم نفرات قبلی به ترتیب میثم دلخانی، عرفان سعادتی و علی ارسلان هستند. در 74 کیلوگرم مهدی ابراهیمی جایگزین کیوان رضایی می‌شود. در 84 کیلوگرم متاسفانه کسی را نداریم و مجبور هستیم از مهدی فلاح استفاده کنیم. در 96 کیلوگرم از امیرحسین حسینی استفاده می‌کنیم. در 120 کیلوگرم هم حمیدرضا کریمی جایگزین پوریا عباسی می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که نسبت به نتیجه‌‌گیری تیم جوانان در مسابقات قهرمانی جهان چقدر امیدوار است، گفت: کارمان سخت است.

از آنجا که سبک‌وزن‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج بدی نگرفتند این مساله یک مقدار ما را امیدوار می‌کند. بنا‌بر‌این روی سبک‌وزن‌ها می‌توان حساب باز کرد. در مسابقات قهرمانی آسیا که کار راحت‌تر بود، سنگین‌وزن‌ها نتایجی که نه تنها باب میل ما نبود،‌ بلکه باب میل هیچ کسی نبود را کسب کردند.

بنا‌بر‌این در قهرمانی جهان سبک‌وزن‌ها باید جور سنگین‌وزن‌ها را بکشند تا در قالب تیمی بتوانیم نتیجه‌ بگیریم، اما کار بسیار سخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها