یکی از بهترین اتفاقاتی که در زمان مسافرت رخ می دهد، امتحان کردن غذاهای بومی هر منطقه و آشنایی با انواع خوراک ها است که در اینجا شما را با پیتزاهای محبوب مناطق مختلف آشنا می کند.
کد خبر: ۸۱۶۶۴۱
محبوب ترین پیتزاها در ۱۵ منطقه دنیا + عکس

یکی از خوراک های محبوب در نقاط مختلف جهان «پیتزا» است که هر کشور بنا بر سلیقه غذایی خود آن را تهیه می کند. پیتزا در برخی از کشورهای جهان چیزی فراتر از پنیر و نان و سس گوجه فرنگی است.

از پیتزای مارگاریتا شهر ناپل تا پیتزا موزی سوئد، در این گزارش با ۱۵ نوع پیتزای محبوب که در کشورهای مختلف طبخ می شود آشنا شوید.

موتزارلا،ریحان تازه و سیر از عنصر اضافی پیتزای ناپل هستند . پیتزا در شهر ناپل ایتالیا یک غذای محبوب است و برای همین سازمانی تحت عنوان انجم پیتزای ناپل در این منطقه به حفظ اصالت این غذا می پردازد. از خصوصیات پیتزای شهر ناپل می توان به ضخامت دو میلی متری آن و طبخ در مدت زمان ۶۰ تا ۲۰ ثانیه روی اجاق سنگ و آتش چوب بلوط اشاره کرد. موتزارلا،ریحان تازه و سیر از عنصر اضافی پیتزای ناپل هستند.

در برزیل پیتزا بومی آن با موادی همچون ژامبون، پنیر، ذرت، نخود سبز، و مغز خرما پر می شود

در نیوهاون ایالت کانکتیکات، پیتزا یا «آپیزا» در فرهای آجری پخته می شود. این پیتزا بی نهایت نازک و ترد است و از حداقل پنیر استفاده می شود. علاوه بر سس و ژامبون، این پیتزا حاوی روغن زیتون، پونه کوهی، پنیر رنده شده، و سیر خرد شده است.

تارت فلامبیه یک مدل پیتزای منطقه آلزاس فرانسه است که از خمیر پوسته ای با کرم خاصی از پیاز و گوشت خوک تشکیل شده و معمولا روی فر آجری پخته می شود. این پیتزا بی نهایت نازک و ترد است.

پیتزای برلوسکونی فنلاند از گوشت دودی گوزن، پنیر و پیاز قرمز تشکیل شده است. علت انتخاب این اسم تمایل سیلویو برلوسکونی به آن است. این پیتزا جایزه مسابقه بین المللی بهترین پیتزا را بدست آورده است.

پیتزای بول گوگی، طعمی شیرین و شور دارد . در کره یک گاز از پیتزای بول گوگی حاوی گوشت گوساله، سس گوجه، پنیر، قارچ توفین، فلفل دلمه ای، و کیمچی است. این پیتزا طعمی شیرین و شور دارد.

در شیکاگو، پیتزا ضخیم و پر از پنیر و سس گوجه است

در هندوستان پیتزا را با ترشی زنجبیل، گوشت چرخ شده گوسفند، و نوعی پنیر بومی پر می کنند

پیتزایی که در نیویورک طبخ می شود از نانی نازک و ترد برخوردار است و به جای ظرف روی سنگ طبخ می شود.

پیتزای فرانسوی علاوه بر گوشت و پنیر و سس، حاوی یک عدد تخم مرغ نیمرو شده نیز است.

سوئد مهد انواع پیتزا است. یکی از محبوب ترین آنها پیتزای موزی با بادام هندی، ژامبون دودی و پودر کاری است.

پیتزا اسکاتلند هاگیز نام دارد و محتویات آن شامل قلب، جگر سفید و سیاه گوسفند به همراه پیاز، بلغور، جو دوسر و ادویه است. از دانه های معطر نیز در این پیتزا استفاده می شود.

استرالیا از گوشتهای کانگورو، شترمرغ، و کروکودیل برای پیتزا استفاده می کند

مایو جاگا نوعی پیتزا در ژاپن است. این پیتزا از سس گوجه، پیاز، ذرت، پاپریکا، گوشت خوک و مایونز تهیه می شود.

برای پیتزا هاوایی بنا به موقعیت استوایی آن از میوه های استوایی همچون آناناس، فلفل، و قارچ استفاده می کنند.(آسمونی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها