مراسم شنبه شب افطار مقامات ارشد ترکیه که عبدالله گل، رئیس جمهور پیشین این کشور سخنران اصلی آن بود، به محلی برای اعتراض و انتقاد به سیاست خارجه این کشور تبدیل شد.
کد خبر: ۸۱۶۵۳۹

به گزارش روزنامه تودی زمان، عبدالله گل در سخنرانی خود گفت: مایه تاسف است که کشورهای اسلامی وقت را هدر می‌دهند و ما همچنان شاهد این هستیم که بسیاری از مسائل از جمله موضوع فلسطین در خاورمیانه همچنان حل نشده باقی مانده است. عبدالله گل با تاکید بر این‌که ترکیه باید مناسبات با کشورهایی از مصر و لیبی تا یمن و کشورهای حوزه خلیج فارس را ارتقا دهد، گفت که این اقدامات نیازمند و وابسته به بازنگری در سیاست خارجی ترکیه است.

وی افزود: صادقانه باید بگویم که سیاست‌های ما خصوصا در حوزه خاورمیانه و جهان عرب نیازمند آن است که رویکرد بسیار واقع بینانه‌تری به خود بگیرد. گزارش شده که مقام‌های ارشد ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی ترکیه در این مراسم حضور داشتند.

احمد داوود اوغلو که وزیر خارجه بوده و هم اکنون نیز نخست وزیری ترکیه را در دست دارد، به عنوان معمار سیاست خارجی ترکیه شناخته می‌شود. زمانی که وی در سمت وزیر امور خارجه خدمت می‌کرد، سیاست «مشکلات صفر با همسایگان» را در پیش گرفت اما به عقیده تحلیلگران، با اقدامات و سیاست‌های ترکیه از زمان شروع بهار عربی این روند تبدیل به سیاست «همسایگان صفر» شد و همسایگان ترکیه یکی پس از دیگری از آن دور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها