جلوگیری از ورود مهمان‌های ناخوانده به ویندوز

از نصب اضافه‌ها معذوریم، حتی شما برنامه عزیز!

متاسفانه یکی از روش‌های کسب درآمد برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای رایگان، نصب ابزارهای تبلیغاتی، نرم‌افزارهای جانبی و در مواردی نیز بدافزارهای مزاحم به همراه نرم‌افزار اصلی روی رایانه‌ کاربران است. این روش کسب درآمد روزبه‌روز در حال گسترش است و امروزه بسیاری از نرم‌افزارهای رایگان محبوب کاربران نیز مهمان‌های ناخوانده‌ای را هنگام نصب با خود به همراه دارند. اگر به‌دنبال روشی ساده و سریع برای جلوگیری از ورود این گزینه‌های ناخوانده به رایانه‌ خود هستید با کارگاه این هفته‌ کلیک همراه شوید.
کد خبر: ۸۱۶۲۳۰

مهمان‌های ناخوانده

نوار ابزار ASK، پنجره‌های تبلیغاتی در مرورگر، پیشنهاد خرید نرم‌افزارهای امنیتی و دیگر ابزارهای کاربردی در بخش اطلاع‌رسانی ویندوز و جایگزینی نرم‌افزارهای جانبی به‌جای ابزارهای پیش‌فرض موجود در ویندوز از جمله تغییراتی است که با ورود مهمان‌های ناخوانده در ویندوز مشاهده می‌شوند.

همان‌طور که گفتیم بسیاری از برنامه‌های رایگان برای کسب درآمد، گزینه‌های اضافه‌ای را با خود همراه کرده و در رایانه شما نصب می‌کنند.

به‌عنوان مثال ممکن است شما از یک پلیر محبوب برای پخش فایل‌های چندرسانه‌ای خود کمک بگیرید و قصد داشته باشید نسخه جدید این پلیر را روی رایانه خود نصب کنید. با دانلود پکیج نصب این پلیر و نصب آن در ویندوز ممکن است نوار ابزار گوگل نیز روی رایانه‌ شما نصب شود. شاید به نظر بسیاری از کاربران، نوار ابزار گوگل یک ابزار کاربردی و فاقد هرگونه فعالیت مخرب و تبلیغاتی باشد، اما توجه داشته باشید هر ابزاری زمانی کاربردی است که با میل و انتخاب کاربر روی رایانه او نصب شده باشد. پس هرگونه ورود غیرمجاز حتی توسط ابزارهای کاربردی می‌تواند به‌نوعی ایجاد مزاحمت باشد. البته در این میان نوار ابزارهای تبلیغاتی و حتی بدافزارهایی نیز وجود دارند که به‌واسطه ورود قانونی نرم‌افزارهای محبوب کاربران به رایانه وارد شده و در سیستم‌عامل برای خودشان مکانی دست‌وپا می‌کنند.

ممانعت از نصب با دقت فراوان

همان‌طور که گفتیم متاسفانه این روش کسب درآمد به یکی از روش‌های اصلی در میان توسعه‌دهندگان تبدیل شده و حتی برخی از گردانندگان سایت‌های دانلودی نیز پکیج‌های نصب برنامه‌ها را با ابزارهای مختلفی همراه کرده و روی رایانه شما نصب می‌کنند. نکته‌ای که در استفاده از این قابلیت باید به آن توجه شود، نصب نسبتا قانونی این گزینه‌های اضافه در رایانه کاربران است؛ زیرا در بسیاری از این پکیج‌های نصبی یا پیش از دانلود بسیاری از آنها، گزینه‌هایی برای همراه کردن برنامه‌های اضافه وجود دارد که در بیشتر موارد به دلیل بی‌توجهی کاربران به‌حالت فعال بوده یا فعال نکردن آنها نشانه موافقت با نصب گزینه‌های اضافه است و کاربران به‌دلیل بی‌توجهی به این موارد، مجوز نصب آنها را در سیستم‌عامل صادر می‌کنند.

پس چنانچه قصد دارید مانع نصب مهمان‌های ناخوانده در ویندوز شوید و قصد استفاده از هیچ ابزاری را نیز برای انجام این کار ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با دقت بالایی همه مراحل دانلود و نصب برنامه را زیرنظر گرفته و پنجره‌های نصب را بدقت بررسی کنید.

گاهی در صفحه دربردارنده لینک دانلود نرم‌افزار باید علامت چک‌مارکی را حذف کنید و گاهی نیز در فرآیند نصب نرم‌افزار روی هارد‌دیسک باید با غیرفعال کردن علامت چک‌مارک دانلود ابزارهای جانبی یا با انتخاب گزینه نصب شخصی‌سازی شده، همه ابزارهای موجود در پکیج را برای نصب روی ویندوز کنترل کنید.

کنترل هوشمند روادید نرم‌افزاری

تابه‌حال به کشورهای خارجی سفر کرده‌اید؟ مهم‌ترین مدرک هویتی برای سفر به کشورهای خارجی داشتن گذرنامه است، اما برای ورود به برخی کشورها علاوه بر گذرنامه باید روادید ورود به آن کشور را نیز دریافت کنید. گاهی ورود یک برنامه به رایانه نیز نیازمند روادید است. به‌عنوان مثال نوار ابزار گوگل را می‌توان نرم‌افزاری دارای گذرنامه به‌شمار آورد، زیرا مدارک هویتی کاملی دارد و فعالیت مخربی را نیز برای شما به همراه نخواهد داشت، اما هنگامی که این نرم‌افزار قصد داشته باشد در رایانه شما نصب شود، باید روادید ورود به رایانه را نیز به همراه داشته باشد. در صورتی‌که این روادید وجود نداشته باشد، نصب نرم‌افزار نوعی مزاحمت ناخواسته محسوب شده و نرم‌افزار
Reason Core Security ابزاری قدرتمند برای کنترل هوشمندانه این روادید است. این ابزار با چشمان تیزبین خود همه مراحل نصب نرم‌افزارها را زیرنظر گرفته و مانع ورود هرگونه بدافزار و نرم‌افزارهای ناخوانده به رایانه شما می‌شود.

این نرم‌افزار به‌صورت کاملا مسالمت‌آمیز در کنار دیگر ابزارهای امنیتی نصب شده در رایانه شما فعالیت کرده و به هیچ‌عنوان باعث کاهش سرعت سیستم‌عامل نخواهد شد.

جلوگیری از ورود بدافزارها، کرم‌ها، تروجان‌ها، ابزارهای تبلیغاتی و ممانعت از فعال کردن اشتباهی گزینه‌های دانلود یا نصب نرم‌افزارهای اضافه از ویژگی‌هایی است که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد.

3 گام تا حذف مزاحمان

1ـ در اولین اقدام برای استفاده از این نرم‌افزار باید با مراجعه به لینک زیر، نسخه‌ای از آن را دانلود و روی رایانه ویندوزی خود نصب کنید. (پشتیبانی از ویندوزهای اکس‌پی، ویستا، 7، 8 و 10)

http://j.mp/click_rcs

2ـ پس از نصب نرم‌افزار و در اولین اجرا، امکاناتی از نرم‌افزار برای شما به‌نمایش درآمده که با کلیک روی Next می‌توانید از آنها گذر کنید تا در ادامه اولین عملیات اسکن آغاز شود. در این مرحله همه اطلاعات و نرم‌افزارهای نصب شده روی رایانه اسکن شده و در صورت وجود نرم‌افزارهای مزاحم، بدافزارها و دیگر ابزارهای تبلیغاتی، گزینه‌های لازم برای حذف آنها در اختیار شما قرار می‌گیرد.

3 ـ پس از حذف مهمان‌های ناخوانده ساکن در ویندوز، نوبت به کنترل پکیج‌های نصبی برای ممانعت از ورود مزاحمان بعدی می‌رسد. برای اسکن هریک از فایل‌های نصبی هنگام استفاده از نسخه رایگان (پشتیبانی نکردن از حفاظت لحظه‌ای در نسخه رایگان) کافی است روی فایل اجرایی پکیج نصبی کلیک راست ماوس را فشار داده و گزینه
Scan With Reason Core Security را انتخاب کنید. در صورتی‌که پکیج نصبی حاوی فایل‌های مخرب یا مهمان‌های ناخوانده باشد، هشدارهای لازم و توصیه‌ها برای نصب یا حذف برنامه به شما ارائه می‌شود.

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها