منتقدان تلویزیونی می‌گویند شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او این روزها علاقه خاصی به مجموعه‌های علمی ـ تخیلی پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۱۵۸۳۵

آنها چندان هم بیراه نمی‌گویند. در حال حاضر این شبکه در حال تولید یک مجموعه علمی ـ تخیلی دیگر به نام وست ورلد است و اتفاقا نویسنده اصلی فیلمنامه آن هم جونا نولان است. اما گفته می‌شود، مسئولان شبکه علاقه زیادی به کتاب‌های ایساک آسیموف دارند و درصدد تولید مجموعه‌هایی تلویزیونی براساس آنها هستند.

هنوز کسی اطلاعی از رقم پرداختی این شبکه برای خرید امتیاز تولید نسخه تلویزیونی «فاندیشن» ندارد، ولی شنیده می‌شود رقم بالایی در این رابطه پرداخته شده است. کتاب آسیموف در سه جلد و در طول سال‌های مختلف منتشر شد. اولین جلد این تریلوژی سال 1951 روی پیشخوان کتابفروشی‌ها رفت و خیلی زود، تبدیل به یکی از موفق‌ترین آثار ادبی روز شد، این جلد کتاب شامل پنج داستان کوتاه بود که به نوعی در ارتباط با یکدیگر هستند. اما در طول سال‌ها و دهه‌های قبل، ناشر کتاب، خود نویسنده و حتی بازماندگان وی (که صاحب و مالک آثار به‌ جای مانده از نویسنده به حساب می‌آیند) تمایلی به فروش امتیاز برگردان سینمایی یا تلویزیونی این کتاب‌ها نداشتند. اواخر سال گذشته میلادی بود که وراث آسیموف آمادگی خود را برای واگذاری امتیاز تولید فیلم سینمایی یا مجموعه تلویزیونی فاندیشن اعلام کردند. برخی شایعات تائید نشده حکایت از آن می‌کند که وراث نویسنده به صورت خصوصی با مسئولان شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او صحبت و مذاکره کرده و مایل بودند امتیاز تولید اثری تصویری از فاندیشن را به این شبکه بدهند.

اچ‌بی‌او یکی از موفق‌ترین شبکه‌های تلویزیونی در امر تولید مجموعه‌های پربیننده است و عموم کارهای آن (که برای همه اعضای خانواده تهیه و تولید می‌شوند) با استقبال بالای تماشاگران روبه‌رو می‌شود.

این یک امتیاز بزرگ برای این شبکه محسوب شده و باعث می‌شود تا راحت‌تر بتواند امتیاز تولید مجموعه‌های تلویزیونی کتاب‌های جدید و قدیمی پرخواننده را خریداری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها