انسان‌ها در جریان تکامل خود باهوش‌تر و قدبلندتر از اجداد پیشین خود شده‌اند.
کد خبر: ۸۱۵۷۴۸

به گزارش ایسنا، نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که در طول تکامل، انسان‌ها قدبلندتر و باهوش‌تر شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد. همچنین افرادی که از والدینی با پیش‌زمینه ژنتیکی مختلف متولد شده‌اند، قدبلندترند و مهارت‌های فکری بیشتری نسبت به دیگران دارند. محققان دانشگاه ادینبورگ جمعیت‌های مختلف انسانی را در سراسر جهان مورد مطالعه قرار داده و با بررسی اطلاعات ژنتیکی مربوط به بیش از 100 مطالعه در سراسر جهان به این نتیجه رسیدند که تنوع ژنتیکی بیشتر با افزایش قد در ارتباط است. همچنین با مهارت‌های ذهنی بهتر و سطوح بالاتر آموزش نیز مرتبط است.

این پژوهش‌ها، جزئیات ژنتیکی مربوط به بیش از 350 هزار نفر از جوامع شهری و روستایی را دربرمی‌گرفت. محققان دریافتند تنوع ژنتیکی بر فاکتورهایی همچون فشارخون بالا یا سطح کلسترول که شانس فرد برای ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و دیگر بیماری‌های پیچیده را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، هیچ تاثیری ندارد. پیش از این تصور می‌شد پیوندهای خانوادگی نزدیک، خطر ابتلای فرد به بیماری‌های پیچیده را افزایش می‌دهد، اما نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد تنها ویژگی‌ای که تحت‌تاثیر تنوع ژنتیکی قرار می‌گیرد قد و توانایی فکر کردن سریع است.

راه جدید برای تشخیص دندان قروچه

اگر شب‌ها در خواب یا در طول روز، ناخودآگاه دندان قروچه می‌کنید، با این گجت از شر آن خلاص شوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اخیرا گجت هوشمندی طراحی شده که به کاربران در زمان دندان قروچه و سایش دندان‌ها هشدار می‌دهد.دندان قروچه در حال بیداری به علت استرس رخ می‌دهد و اکثر اوقات باعث سردرد، بی‌خوابی، آسیب رسیدن به دندان‌ها و فک درد می‌شود.رخ دادن این پدیده در هنگام خواب مانع کنترل و درمان این معضل توسط شخص می‌شود ولی دستگاه محافظ دهان از طریق چند حسگر که درون خود قاب تعبیه شده‌اند، میزان فشار وارده به فک و دندان های تحت فشار را اندازه‌گیری می‌کند. این داده‌ها از طریق بلوتوث وارد گوشی فرد شده و سپس برای ارزیابی در اختیار دندانپزشک قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها