پارلمان اروپا خواستار آزادی شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین و نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر این کشور شد.
کد خبر: ۸۱۵۶۵۶

به گزارش شبکه العالم، پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای فوری خواستار آزادی شیخ علی سلمان و نبیل رجب و 13رهبر مخالف در بحرین شد. این پارلمان خواهان سلب اتهام‌ها و آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی و آزادی دیگرانی شد که بازداشت شده و به آنها اتهام‌های ناروایی زده شده است. این قطعنامه همچنین خواهان پایان نقض حقوق‌ بشر و احترام به آزادی‌های اساسی همسو با قانون بین‌المللی حقوق بشر و تعهدات بحرین شد.

از سوی دیگر پارلمان اروپا بر لزوم پایبندی مسئولان بحرینی به اجرای توصیه‌های کمیته مستقل حقیقت‌یاب بحرین و مصوبات نشست دوره‌ای فراگیر (حقوق‌ بشر) سازمان ملل و نیز توصیه‌های مطرح شده از طریق سازوکارهای دیگر سازمان ملل تاکید کرد. این پارلمان نگرانی شدید خود را از قوانین مبارزه با تروریسم در بحرین (به خاطر سوءاستفاده از آن علیه فعالان مدنی) و نقض حقوق بشر از جمله لغو تابعیت شهروندان بحرینی ابراز کرد. پارلمان اروپا از مسئولان بحرینی تلاش برای ایجاد وفاق ملی را از طریق گفت‌وگو و برقراری آشتی ملی دائم خواستار شد که به راهکارهای سیاسی پایدار منتهی شود. این پارلمان خاطرنشان کرد: گفت‌وگو بین اتحادیه اروپا و بحرین درباره حقوق بشر نمی‌تواند جای گفت‌وگوی فراگیر بین دولت و مخالفان در بحرین را بگیرد.

شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق از هفتم دیماه 1393 (28 دسامبر2014) در زندان آل‌خلیفه به سر می‌برد. دادگاه بحرین 26 خرداد امسال رهبر شیعیان بحرین را به اتهام همکاری با دولت‌های خارجی و ایجاد آشوب به چهار سال حبس محکوم کرد . نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از 13 فروردین 1394 ( دوم آوریل 2015) به اتهام توهین به نظام بحرین بازداشت شده است. رجب به علت فاش کردن برخورد غیرانسانی و غیرقانونی عوامل آل‌خلیفه با زندانیان زندان سیاسی «جو» و مخالفتش با مشارکت بحرین در ائتلاف تجاوز عربستان به یمن محاکمه و زندانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها