جمال شورجه که در کارنامه‌اش فیلم‌های زیادی با موضوع مقاومت و آرمان‌های جهانی انقلاب اسلامی به‌چشم می‌خورد و فیلم «سی‌وسه روز» او تحسین‌های زیادی را همراه داشت و روز گذشته هم از صدا و سیما پخش شد، همزمان با روز قدس از ضرورت مسئولیت‌پذیری هنرمندان ایران در برابر رخدادهای منطقه‌ای و مشکلات مسلمانان جهان سخن گفت و همچنین به مشکلاتی اشاره کرد که در راه اکران بین‌المللی این فیلم پیش آمد.
کد خبر: ۸۱۵۶۵۳

در این فیلم پیر داغر، یوسف الخال، باسم مغنیه، کارمن لبوس و نسرین طافش به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم روایتی واقعی از مقاومت یک روستای مجاور با اسرائیل است که از حمله اسرائیلی‌ها به دیگر جناح‌های مقاومت جلوگیری می‌کند.

شورجه که در همین رابطه به برنامه صبحگاهی «گلخانه» شبکه سه سیما آمده بود، تاکید کرد سینمای ایران باید به نقطه‌ای برسد که شاهد آثار و فیلم‌هایی با موضوع روز منطقه در کشور باشیم و از طرفی هنرمندان ما نیز باید نسبت به این اتفاقات مسئولیت‌پذیر باشند.

کارگردان «سی‌وسه روز» درباره تولید این فیلم هم به ذکر خاطراتی پرداخت و توضیح داد: این فیلم سینمایی پس از تولید و اکران در سینماهای ایران، بسیار مورد استقبال مردم و جشنواره‌ها قرار گرفت و توانست جوایز بسیار زیادی را به‌دلیل موضوع ضدصهیونیستی آن دریافت کند.

او با بیان این‌که فیلم سینمایی «سی‌وسه روز» قرار بود در کشورهای عربی هم اکران شود، افزود: به‌دلیل اختلافات منطقه میان کشور ایران و همسایگان ما این امر محقق نشد.

شورجه ضمن انتقاد از تولید نشدن فیلم‌هایی با موضوع روز منطقه در سینمای ایران تصریح کرد: حوادث بسیار زیادی در منطقه به‌وجود می‌آید که از آن جمله می‌توان به جنایت‌های آل‌سعود اشاره کرد که با تمام توان به کشور مظلوم یمن حمله کرد و همه را تحت تأثیر این کار خود قرار داد که تمام این اقدامات با حمایت و پشتیبانی اسرائیل بوده است. اما تعداد انگشت‌شماری از این فیلم‌ها و با موضوع حوادث منطقه در کشور تولید می‌شود.

کارگردان «سی‌وسه روز» گفت: سینمای ایران باید به نقطه‌ای برسد که شاهد آثار و فیلم‌هایی با موضوع روز منطقه در کشور باشیم و از طرفی هنرمندان ما باید نسبت به این اتفاقات مسئولیت‌پذیر باشند و از طرف دیگر مراجع ذی‌صلاح باید برای این فیلم‌ها بودجه لازم را در نظر بگیرند و در اختیار آنها باشد تا بتوانیم نشان دهیم چه جنایت‌هایی در منطقه اتفاق می‌افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها