سخنگوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر این‌که قیمت مواد غذایی به‌ سمت ثبات در حرکت است، گفت: با هیچ‌گونه افزایش قیمت در بخش صنایع غذایی موافقت نشده است.
کد خبر: ۸۱۵۴۰۳

این در حالی است که به گفته برخی مقامات صنفی، درخواست‌های متعدد افزایش قیمت از سوی تولیدکنندگان در این سازمان مطرح است که بررسی آن به پس از ماه رمضان موکول شده است. سازمان حمایت اخیرا با افزایش قیمت لبنیات در ازای افزایش قیمت خرید شیر خام از دامداران موافقت کرده است. غلامرضا کاوه در گفت‌و‌گو با تسنیم در واکنش به درخواست افزایش قیمت مواد غذایی افزود: دولت تدابیر خاصی برای تنظیم بازار انواع کالا در نظر گرفته و فضایی آرام بر بازار مصرف حکمفرماست.

وی خاطرنشان کرد: مدارک هرگونه افزایش قیمت باید به کارگروه تنظیم بازار ارسال شود، اما دلیلی ندارد که با هرگونه درخواستی نیز درخصوص افزایش قیمت موافقت شود. سخنگوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ادامه داد: هرگونه تغییر قیمت از طریق کارگروه تنظیم بازار مصوب و اعلام می‌شود و هیچ یک از تولیدکنندگان اجازه افزایش قیمت خودسرانه محصولات خود را ندارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: برخی از افراد با در نظر گرفتن منافع صنفی به‌دنبال ایجاد افزایش قیمت انتظاری در افکار عمومی هستند. کاوه با بیان این‌که بازار صنایع و مواد غذایی تحت کنترل دولت است، تصریح کرد: بر‌خلاف برخی از ادعاها، ذخیره‌سازی‌های لازم برای تامین نیاز مصرفی مردم بیش از حد انتظار انجام شده است.

وی اظهار کرد: تدابیر لازم برای تنظیم بازار مواد غذایی انجام شده و آینده پیش‌روی بازار مصرف با آرامشی همراه خواهد بود، اما این آرامش به‌زعم برخی افراد خوش نمی‌آید و به‌دنبال فضاسازی هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: سازمان حمایت بدون مماشات با هرگونه تخلف احتمالی برای افزایش قیمت برخورد می‌کند.

کاوه با بیان این‌که ماندگاری و تداوم تولید با افزایش بهره‌وری همراه است، گفت: واحد‌های تولیدی برای مدیریت واحد‌های خود تنها نباید به افزایش قیمت بسنده کنند؛ بلکه باید مدیریت بهره‌وری را نیز مدنظر داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها