معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در مورد ادعای شبکه تلویزیونی العربیه، مبنی بر کشته شدن چند کارشناس نظامی ایرانی در یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ مستشار نظامی در یمن ندارد.
کد خبر: ۸۱۴۳۰۳
ایران هیچ مستشار نظامی در یمن ندارد

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان ادامه داد: صرفا سفارت ایران در صنعا دارای فعالیت آشکار و رسمی است.

این دیپلمات کشورمان با اشاره به ادامه حملات نظامی عربستان به یمن و محاصره آن منطقه اظهار کرد: تداوم محاصره انسانی، ایجاد فاجعه انسانی و جنایت جنگی علیه مردم بی‌دفاع یمن هیچ توجیهی ندارد.

خلیل رضاییان سرپرست استانداری فارس شد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در حکمی خلیل رضاییان را به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، رضاییان معاون امور عمرانی استانداری فارس است که با حفظ سمت سرپرست این استانداری شد.

سید محمد احمدی، استاندار پیشین فارس هفته گذشته به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی با موافقت وزیر کشور از این مسئولیت استعفا کرد.

احمدی‌نژاد: اگر تصمیمی برای فعالیت انتخاباتی داشتم صراحتا می‌‌‌گفتم

محمود احمدی‌نژاد با بیان این‌که به‌طور مطلق هیچ برنامه و علاقه‌ای برای فعالیت‌های انتخاباتی ندارد، گفت: اگر تصمیم یا تکلیفی داشتم که کاری را انجام دهم، در آن صورت خودم صراحتا به ملت اعلام می‌کنم.

احمدی‌نژاد این مطلب را در مراسم افطاری که چندی قبل با شماری از مقامات و مسئولان دولت‌های نهم و دهم در ساختمان ولنجک تهران داشت، بیان کرده است.

وی در این مراسم گفته است: بنده و جمعی از دوستان پس از یک بررسی دقیق به این نتیجه رسیده‌ایم که در این مقطع از زمان، بجز بازخوانی و تبیین اندیشه حاکم بر انقلاب که همان اندیشه امام راحل، اسلام ناب و حقیقت توحید و عدالت است، هیچ مسئولیت و تکلیف دیگری نداریم البته اکثر شما می‌دانید که ما اینجا سرگرم چه کاری و دنبال چه برنامه‌هایی هستیم. بعضی دوستان اطلاع نداشتند و خواستند توضیح بدهیم تا همه بدانند.

سلمان‌ رشدی مدرس روزنامه‌نگاران نیویورکی

دانشگاه نیویورک در اقدامی که نشان از بی‌حرمتی به عقاید مسلمانان جهان دارد از «سلمان رشدی» نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی» دعوت کرد تا برای پنج سال آینده در دانشکده روزنامه‌نگاری این دانشگاه به تدریس مشغول شود.

به گزارش مهر، جالب آن‌که دانشگاه نیویورک از وی که با اهانت به پیغمبر اسلام‌(ص) احساسات مسلمان را جریحه‌دار کرده است به عنوان نویسنده‌ای ارزشمند یاد کرده که قرار است از سپتامبر امسال با پیوستن به جمع اساتید موسسه روزنامه‌نگاری «آرتور ال کارتر» به دانشجویان تحصیلات تکمیلی مشاوره ارائه دهد.

آخرین وضع حکم 2 مامور عربستانی

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ادامه پیگیر‌ی‌ها درباره حکم صادرشده برای دو مامور فاسد عربستانی گفت: هنوز خبر جدیدی در این باره اعلام نشده است و به محض دریافت اولین خبر اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

اوحدی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: وزارت امور خارجه به عنوان مسئول در حال پیگیری حکم نهایی دو مامور خاطی عربستانی است و ما نیز این موضوع را از طریق وزارت خارجه پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: مجازات دو مامور عربستانی به معنای از سرگیری حج عمره نیست، زیرا باید اطمینان لازم برای تامین امنیت زائران ایرانی حصول شود و این موضوع منوط به مذاکره با مسئولان عربستانی است.

شایان ذکر است؛ اعزام به عمره از فروردین به دلیل تعرض دو مامور فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی، لغو شده است.

طفره از پاسخگویی درباره جنایات گذشته

آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا که برای مذاکرات هسته‌ای در وین حاضر شده است، در پاسخ به پرسشی درباره جنایت آمریکا در 12 تیر 1367 در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران که به شهادت 290 مسافر این هواپیما انجامید، گفت: این یک خطای فاجعه‌بار بود و دولت آمریکا از خانواده‌های قربانیان عذرخواهی کرد. قبول می‌کنم این خطایی بود که در اثر این خطا، ایرانیان بی‌گناه کشته شدند.

در این میان خبرنگار فارس پرسید، این خطای فاجعه‌بار از سوی چه کسی بوده است که آلن ایر گفت: اجازه بدهید حرف‌هایم را تکمیل کنم. همان‌طور که رئیس‌جمهور اوباما و دیگر مقامات آمریکایی گفته‌اند اگر فقط و فقط بر گذشته تمرکز کنیم از فرصت ساخت آینده بهتر محروم می‌شویم. از این نظر ما نمی‌گوییم که باید گذشته را فراموش کنیم ولی می‌گوییم که باید به آینده نگاه کنیم و با آینده‌نگری به اینجا آمدیم تا مشترکا با احترام متقابل و با حسن‌نیت به سوی یک هدف مشترک پیشروی کنیم؛ یعنی حصول یک توافق جامع نهایی که در چارچوب آن نظام تحریم‌های هسته‌ای لغو شود و علت اصلی این بحران یعنی اطمینان نداشتن جامعه جهانی در مورد ماهیت برنامه هسته‌ای ایران رفع شود.

خبرنگار فارس دوباره تکرار کرد: شما گفتید یک خطای فاجعه‌بار بوده. این خطای فاجعه‌بار از سوی چه کسی بوده است؟

وی ادامه داد: همان‌طور که عرض کردم من پیش شما نیامدم که درباره گذشته صحبت کنم و درباره آن تمرکز کنم. حرف خود را درباره این موضوع گفتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها