آخر هفته با فرهنگ و هنر

دیدنی، رفتنی، شنیدنی

آخر هفته با فرهنگ و هنر

تماشایی، شنیدنی، گفتنی

پنجشنبه و جمعه هر چند محل کار اغلب ما تعطیل است، اما رویدادها و اتفاقات فرهنگی متعددی در سراسر شهر در انتظار ما است. تئاترها، کنسرت‌های موسیقی و فیلم‌های سینمایی بخشی از این اتفاقات فرهنگی هستند که می‌توانیم با حضور در آنها آخر هفته‌های متفاوتی را برای خود، خانواده و دوستانمان فراهم کنیم.
کد خبر: ۷۸۸۵۶۰
تماشایی، شنیدنی، گفتنی

از این به بعد قصد داریم هر هفته پنجشنبه‌ها یک منوی فرهنگی را در اختیار شما قرار بدهیم تا بتوانید نگاهی به رویدادهای این حوزه داشته و راحت‌تر دست به انتخاب بزنید.

از همین حالا قول می‌دهیم از هفته آینده در این بخش سهم استان‌های دیگر را هم محفوظ نگه داریم و فقط محدود به برنامه‌های تهران نشویم.

شما هم اگر در تئاتری شرکت کردید و آن را دوست داشتید، می‌توانید ما را در جریان بگذارید تا تماشای آن را به دیگر مخاطبان پیشنهاد دهیم.

تماشایی

به عنوان اولین تئاتری که می‌شود تماشای آن را به تهرانی‌ها توصیه کرد، می‌خواهیم راهی محله‌ای قدیمی و تماشاخانه‌ای دوست‌داشتنی شویم که شاید خیلی‌ها در ترافیک و شلوغی این روزها فراموشش کرده باشند، درست حدس زده‌اید! تماشاخانه سنگلج.

بد نیست این هفته راهی این تماشاخانه شده و به تماشای نمایشی بنشینید که جواد انصافی یا همان عبدلی شخصیت کمیک دوست‌داشتنی معروف سال‌های دور روی صحنه برده است.

او که از علاقه‌مندان فرهنگ ایرانی است «عمو نوروز و حاجی فیروز» را در این تماشاخانه روی صحنه دارد که تماشای آن در روزهای بهار خالی از لطف نیست.

این نمایش ساعت 15 و 15 دقیقه روی صحنه می‌رود. شک نداریم تماشای این نمایش می‌تواند لحظات شیرینی را برایتان رقم بزند.

نمایش‌های جالب دیگری هم در تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر دیگر روی صحنه است که تماشای آنها می‌تواند آخر هفته جالبی را برایتان رقم بزند.

و اما جادوی پرده نقره‌ای که جادویی همه‌گیر است حتما در روزهای پایانی علاقه‌مندان بسیاری را به سینماها می‌کشاند. اگر از ما می‌شنوید فرصت تماشای فیلم‌های سینمایی را که روی پرده است از دست ندهید.

هر پنج فیلم نخستین نوبت اکران امسال که همچنان روی پرده سینماهای کشور است، ارزش معرفی و پیشنهاد برای دیده شدن را دارد.

چون همه توسط کارگردانان خوشنام و کاربلد سینمای ایران ساخته شده‌ است و مسعود جعفری‌ جوزانی، کمال تبریزی، بهروز افخمی، ابوالحسن داوودی و عبدالرضا کاهانی، نام‌هایی نیست که بشود بسادگی از کنار آثارشان گذشت.

با احترام به همه سازندگان و همه فیلم‌های روی پرده، پیشنهاد ما برای آخر هفته شما فیلم «روباه» ساخته بهروز افخمی است.

گرچه این فیلم، جزو بهترین ساخته‌های افخمی نیست، اما در همین شرایط هم چیزهای خوبی برای تماشا دارد؛ اول این که بالاخره کارگردانی تصمیم گرفت فیلمی سینمایی درباره موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای ما بسازد.

دوم این که فیلم خوش‌ریتم است و اصلا از تماشای آن خسته نمی‌شوید و سوم این که حتی گاف‌های فیلم نیز می‌تواند مایه خنده و تفریحتان شود! بنابراین وقت را تلف نکنید؛ دست اعضای خانواده و دوستانتان را بگیرید و به دیدن «روباه» بروید.

شنیدنی

هرچند آخر هفته پرباری برای تئاتر و سینما داریم و مخاطبان می‌توانند به انتخاب‌های متعددی در برنامه‌های تئاتری و سینمایی دست بزنند، اما در حوزه موسیقی با برنامه‌های متعددی روبه‌رو نیستیم.

از میان این اجراها به شما پیشنهاد می‌دهیم به تکنوازی ویلنسل آنیا لخنر بروید. این برنامه فردا در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود و شنبه شب هم این نوازنده دوباره اجرایش را تکرار می‌کند. از آنجا که لخنر رزومه پرباری دارد و اجراهای موفقی داشته است، می‌توان امیدوار بود که با حضور در این اجرا لحظات خوبی را پشت سرگذاشت.

البته امشب و فردا شب هم گروه موسیقی هم‌آوایان تاسیان در شهر رشت روی صحنه رفته و برای هم‌استانی‌هایش موسیقی گیلکی اجرا می‌کند. این گروه بزودی و آخر یکی از هفته‌های اردیبهشت برای تهرانی‌ها هم به اجرای موسیقی خواهد پرداخت.

تهرانگردی

اگر از علاقه‌مندان تهران و میراث فرهنگی و تاریخی‌اش هستید، گشت عصرانه تهران قدیم را که از سوی اداره‌ کل میراث فرهنگی استان تهران و به مناسبت گرامیداشت بیست و نهم فروردین، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی برگزار می‌شود، از دست ندهید.

قرار است در این گشت عصرانه از مجموعه فرهنگی تاریخی دارالفنون، خانه تاریخی امام جمعه و کاخ گلستان بازدید شود.

این گشت تاریخی ساعت 15 امروز از مقابل مترو امام خمینی(ره) ابتدای خیابان باب همایون برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام با شماره تلفن 33546713 مدیریت بافت تاریخی منطقه 12 تماس بگیرند یا نام و نام خانوادگی خود را به شماره 5000203000100 ارسال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها