خبر سلامت

افزایش حساسیت دندان‌ها با مصرف غذاهای ترش

خوردن غذاهای ترش که به کاهش تدریجی ضخامت مینای دندان‌ها در ناحیه طوق دندان منجر می‌شود، ازجمله مهم‌ترین عوامل در افزایش حساسیت دندان‌هاست.
کد خبر: ۸۱۳۴۳۵

دکتر کیوان ساعتی متخصص دندانپزشکی ترمیمی در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: اگر بعد از خوردن غذاهای ترش مانند آبمیوه‌ها میوه‌های ترش و لواشک بلافاصله مسواک زده شود باعث کاهش تدریجی ضخامت مینای دندان‌ها در ناحیه فوق شده که این خود به حساسیت دندان‌ها منجر می‌شود. وی افزود: در این دسته شایع‌ترین مورد استفاده نادرست از مسواک است. به عبارتی مسواک زدن افقی و شدید با مسواک‌های زبر به جای مسواک زدن عمودی و نرم با مسواک متوسط به حساسیت طوق دندان‌ها منجر می‌شود. عامل دیگری که باعث افزایش حساسیت دندانی می‌شود فشردن دندان‌ها روی هم بر اثر استرس است که به مرور باعث افزایش حساسیت می‌شود. البته مواردی مانند پوسیدگی‌ها ترمیم‌های تازه و مشکلات لثه‌ای نیز از عوامل دیگر حساسیت است.

مردان سیگاری در معرض خطر پوکی استخوان

نتایج مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد مردان سیگاری بیش از زنان ممکن است به پوکی استخوان دچار شوند.

به گزارش مهر، نتایج مطالعه گسترده‌ای که روی مردان میانسال تا سالمند سیگاری انجام شده، نشان می‌دهد این مردان بیشتر از زنان در معرض پوکی استخوان و شکستگی مهره‌ها قرار دارند. بررسی‌ها حاکی از آن است مردان سیگاری از تراکم استخوانی پایینی برخوردارند و خطر بروز شکستگی‌ها نیز در آنها بیش از غیرسیگاری‌هاست. به بیان دیگر، سیگار رابطه مستقیم با پوکی استخوان دارد. بر این اساس کسانی که در معرض پوکی استخوان هستند و سیگار می‌کشند باید از کشیدن سیگار بپرهیزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها