عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا وضعیت نمرات امتحان نهایی دانشآموزان مدارس دولتی نسبت به غیردولتی متفاوت است؟»، اظهار داشت: نتایج امتحانات نهایی دانشآموزان در سال گذشته تحلیل شد که بر اساس دانشآموز، مناطق و دروس متفاوت بود.
وی افزود: بر اساس تحلیل نمرات، در برخی مناطق مدارس دولتی و در برخی مناطق مدارس غیردولتی نمرات مطلوبی در امتحانات نهایی داشتند.
عمادی گفت: در مدارس غیردولتی و در مراکز استانها و شهرهای برخوردار، نمرات امتحان نهایی خوبی نسبت به مدارس دولتی داشتیم، اما در مناطق کم برخوردار و شهرستانها، نمرات امتحان نهایی دانشآموزان مدارس دولتی نسبت به مدارس غیردولتی بهتر بود.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افرود: این موضوع نشان دهنده این است که توسعه مدارس غیردولتی در مناطق محروم نتیجه مطلوبی به همراه نداشته است.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا میانگین نمرات امتحان نهایی دانشآموزان مدارس غیردولتی استخراج شده است؟» گفت: میانگین نمرات امتحان نهایی در مدارس دولتی و غیردولتی متفاوت است و نمیتوان گفت که برآورد چگونه است.
عمادی افزود: برای این موضوع میتوانیم منطقه به منطقه تحلیل نمرات را بر اساس مدارس دولتی و غیردولتی اعلام کنیم؛ وضعیت نمرات امتحان نهایی دانشآموزان مدارس غیردولتی تهران نسبت به مدارس دولتی بهتر است.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بهترین مدارس تهران غیردولتی و بدترین مدارس تهران هم غیردولتیها هستند، تصریح کرد: علت این موضوع، تعداد زیاد مدارس غیردولتی است که برخی از این مدارس، استانداردهای بالایی دارند و برخی استانداردهای پایینی دارند. (فارس)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد