شرکت بازل آلمان پس از چند سال تعلیق فعالیت در صنایع نفت و پتروشیمی ایران، فروش دانش فنی و برخی از مواد شیمیایی به مجتمع‌های پتروشیمی کشور را از سر گرفته است.
کد خبر: ۸۱۲۵۲۴
بازل آلمان به پتروشیمی ایران بازگشت

به گزارش مهر، در طول چهار سال گذشته چند شرکت بزرگ اروپایی همچون بازل ایتالیا، مرک، بازل و فلوکای آلمان و چند شرکت سوئیسی و هلندی فعالیت‌های خود در صنایع پتروشیمی ایران را به حالت تعلیق درآورده بودند.

این شرکت‌ها که تا پیش از اعمال تحریم‌های بین‌المللی، فعالیت‌ها و معاملاتی با مجتمع‌های پتروشیمی ایرانی به منظور فروش دانش فنی و فناوری، انواع کاتالیست، مواد شیمیایی و افزودنی انجام می‌دادند، اما به بهانه تحریم حاضر به ادامه همکاری با صنایع پتروشیمی کشور نشدند.

با وجود این در حالی که هنوز تحریم‌های غیرقانونی نفتی و پتروشیمی ایران پابرجا مانده، اولین شرکت آلمانی فعالیت خود در صنایع پتروشیمی ایران را از سر گرفته است.

محسن زراعی‌فر، مدیرعامل پتروشیمی بروجن با اشاره به مذاکرات انجام شده به منظور خرید فناوری مورد نیاز از شرکت بازل آلمان گفت: علاوه بر این، مذاکرات برای استفاده از خط اعتباری و فاینانس چین هم به‌منظور احداث این مجتمع پتروشیمیایی در دستور کار قرار گرفته است.

همزمان با بازگشت بازل آلمان به صنایع پتروشیمی ایران، شرکت تیب کمیکال آلمان هم آماده بازگشت به صنایع نفت و پتروشیمی ایران و بازگشایی دفتر نمایندگی خود در تهران در صورت لغو تحریم‌های بین‌المللی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها