یکی از مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ و پر رفت و آمد ترافیک و شلوغی مسیرهای عبور و مرور خودروهاست. این مشکلات در شهرهای پرجمعیتی مانند تهران چندان تازگی ندارد و تقریبا هیچ فردی را پیدا نمی‌کنید که مجبور نباشد چند ساعتی از روز را در ترافیک و ازدحام خودروها سپری کند. همه ما بارها طعم تلخ گیرافتادن در ترافیک‌های سنگین را چشیده‌ایم. در این لحظات راهکاری که بیش از هرچیز ذهن خلاق شما را به خود مشغول می‌کند داشتن یک خودروی پرنده است که بتواند مسیر آسمان را در پیش گرفته و در مدت زمان کوتاهی شما را به مقصد برساند. از آنجا که این ایده تخیلی و دور از ذهن است باید به دنبال راهکاری منطقی بود.
کد خبر: ۸۱۲۲۵۶

شاید یکی از بهترین راه‌ها برای فرار از ترافیک اطلاع داشتن از بار ترافیکی مسیرهای مختلف و انتخاب مسیری باشد که بتواند در مدت زمان کوتاه‌تری شما را به مقصد مورد نظرتان برساند. نقشه رسمی ترافیک تهران با همین هدف طراحی شده است. در واقع این نقشه راهکاری مبتنی بر شیوه‌های نوین ارتباطی بر بستر خدمات الکترونیک است که حتی کاربرانی که به اصطلاح غیرحرفه‌ای هستند و هنوز به شهروندی به شیوه الکترونیک عادت نکرده‌اند هم می‌توانند براحتی از آن استفاده کنند.

با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید با دریافت فقط سه کیلوبایت اطلاعات از اینترنت، از آخرین وضع ترافیک معابر اصلی شهر تهران باخبر شوید. یکی از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این نرم‌افزار این است که بر اساس آخرین تغییرات ناوگان حمل و نقل همگانی مسیر مناسبی را برای کاربران پیشنهاد می‌کند. علاوه بر این، امکان مسیریابی خودروی سواری با در نظر گرفتن وضع ترافیک شبکه نیز در این نرم‌افزار در نظر گرفته شده است.

این نرم‌افزار به نقشه آفلاین تهران نیز دسترسی دارد که آخرین تغییرات معابر در آن در نظر گرفته شده است. زمانی که کاربر از نقشه آفلاین نرم‌افزار استفاده می‌کند از طریق سرور شرکت کنترل ترافیک اطلاعات ترافیکی را دریافت می‌کند. البته امکانات این نرم‌افزار فقط به این موارد محدود نمی‌شود و لایه‌های بیشتری نیز برای آن طراحی شده که اطلاعات مربوط به محدوده طرح ترافیک، طرح زوج و فرد، جایگاه‌های سوخت، مراکز خدمات شهرداری مانند پارکینگ‌ها، مناطق شهرداری، شعب بانک شهر و همچنین نشانی بیمارستان‌ها را شامل می‌شود. با فعال شدن هر یک از این لایه‌ها، اطلاعات مربوط به آن به نقشه اصلی افزوده خواهد شد.

به نظر می‌رسد با توجه به این که مساله ترافیک در شهر تهران، چالش‌های زیادی را برای شهروندان به همراه داشته است این نرم‌افزار در شرایطی که بتواند انتظارات کاربران را برآورده کند، با استقبال گسترده‌ای از سوی شهروندان مواجه شود. این نرم‌افزار از سوی شرکت کنترل ترافیک تهران برای گوشی‌های اندرویدی عرضه شده و از لینک زیر قابل دانلود است:

http://bit.ly/1LlbZ4p

فرانک فراهانی‌جم/ روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها