اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان نیازمند 320 میلیارد تومان

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: در صورتی که دولت 320 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، بلافاصله پس از پرداخت، قانون افزایش مرخصی زایمان از شش به 9 ماه را اجرا خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۱۲۱۵۹

محمدحسن‌زدا در گفت‌وگو با فارس افزود: تاکنون پنج مکاتبه با دولت مبنی بر افزایش مرخصی زایمان صورت گرفته که نتیجه‌ای نداشته و چون بر اساس مواد 26 و 29 قانون برنامه پنجم توسعه، سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند تا زمانی که بار مالی مصوبات تخصیص نیافته است آن را اجرایی نکند، قانون افزایش مرخصی زایمان نیز تاکنون اجرا نشده است .

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اخراج بعضی کارمندان پس از اتمام مرخصی زایمان اظهار کرد: معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره اقداماتی را انجام داده، تا کسی به دلیل مرخصی زایمان اخراج نشود. البته اقتصاد، دستوری نیست و با توجه به نرخ دو‌رقمی بیکاری و افرادی که در جامعه آماده کار هستند اگر قرار باشد یک بنگاه اقتصادی 9 ماه یک نفر را در اختیار نداشته باشد و حقوق نیز پرداخت کند، مسلما از افراد آماده کار و افرادی که حاضرند با حقوق کمتری کار کنند، استفاده خواهد کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها