لهستان تسلیم می شود؟

شب والیبالی ایران

تقویم فشرده برای حفظ تب والیبال

تیم ملی والیبال در شرایطی روزهای پر استرس لیگ جهانی راپشت سر می‌گذارد که دیروز حریفانش را در انتخابی المپیک شناخت تا با احتساب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تا پایان شهریورماه 25 بازی حساس در پیش داشته باشد.
کد خبر: ۸۱۱۱۹۰
تقویم فشرده برای حفظ تب والیبال

به گزارش جام‌جم، این روزها و به دنبال دو پیروزی ارزشمند شاگردان کواچ برابر آمریکا، تب لیگ جهانی والیبال بشدت بالاست و علاقه‌مندان تیم ملی تقریبا هر روز با مراجعه به سایت فدراسیون والیبال درصدد خرید بلیت رقابت‌های باقیمانده تیم ملی کشورمان در این عرصه هستند. جایی که قرار است 5 و 7 تیر با لهستان و 12 و13 همین ماه با روسیه در تهران دیدار کند.

دیدارهایی که تیم ایران بشدت امیدوار است از آنها سربلند بیرون آمده و به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود کند. این در حالی است که قرعه‌کشی جام‌جهانی نیز انجام شد و تیم کشورمان حریفانش را در این عرصه شناخت بنابراین تیم ملی مرداد میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیاست و به این ترتیب تا مهرماه سه تورنمنت سنگین را درپیش دارد.

شاگردان کواچ علاوه بر چهار دیدار پیش رو برابر لهستان و روسیه در صورت صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی باید طی روزهای 24 تا 28 تیر سه مسابقه در مرحله فینال این رقابت‌ها در برزیل برگزار کنند.

علاوه بر این، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نیز مردادماه به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود؛ جایی که شاگردان کواچ در مرحله گروهی با تیم‌های قزاقستان، کویت، عمان و تایوان در دور اول همگروه بوده و باتوجه به حضور محتمل این تیم در پیکار نهایی،دست کم در این رقابت‌ها شاگردان کواچ در 7 دیدار به میدان می‌روند.

آن هم در قامت مدافع عنوان قهرمانی دو دوره گذشته این پیکارها. در این میان دیروز قرعه کشی رقابت‌های جام جهانی هم برگزار شد و طی آن تیم ملی ایران حریفان خود را شناخت. رقابت‌هایی که از 17 شهریور تا اول مهرماه برگزار می‌شود و طی آن تیم ایران 11 بار در سه شهر ژاپن به میدان می‌رود.

راه رسیدن به رویای المپیک

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در حالی در روزهای گذشته تاکید کرد هدف این فدراسیون کسب مدال در المپیک 2016 ریو است، که رقابت‌های جام‌جهانی ژاپن اولین مرحله ماراتن راهیابی به المپیک است. رقابت‌هایی که با شرکت 12 تیم در سه مرحله و سه شهر ژاپن برگزار می‌شود و طی آن تمامی تیم‌ها به مصاف هم می‌روند.

بر این اساس در نخستین رقابت این عرصه ملی‌پوشان ایران در 17 شهریور به مصاف آرژانتین تحت هدایت خولیو ولاسکو، سرمربی سابق خود می‌روند. در ادامه در روزهای 18، 19، 21 و 22 شهریور به ترتیب با تیم‌های قهرمان آفریقا، ونزوئلا، لهستان و روسیه تیم‌های همگروهش در این رقابت‌ها، دیدار می‌کند سپس طی روزهای 25، 26، 27، 30 و 31 شهریور به ترتیب به مصاف ایتالیا، آمریکا، ژاپن، استرالیا، کانادا و روز اول مهر با تیم دوم قاره آفریقا دیدار می‌کند. در پایان این رقابت‌ها از میان 12 تیم شرکت کننده و دو تیم برتر جدول رده‌بندی بلیت حضور در بازی‌های المپیک 2016 برزیل را کسب می‌کنند.

در رقابت‌های والیبال بازی‌های المپیک علاوه بر دو تیم فوق، چهار تیم قهرمان قاره‌های مختلف (منهای قاره آسیا) نیز حضور خواهند یافت. علاوه بر این، دو تورنمنت انتخابی دیگر پیش روی تیم‌های ملی والیبال دنیا خواهد بود تا بلیت ریودوژانیرو را بگیرند.

تورنمنت نخست جام بین قاره‌ای ژاپن است که با حضور هشت تیم شامل تیم دوم آمریکای شمالی، تیم‌های دوم و سوم اروپا، تیم دوم آمریکای جنوبی و چهار تیم از آسیا برگزار می‌شود و در نهایت تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان این رقابت‌ها به همراه بهترین تیم آسیایی به المپیک صعود می‌کنند.

آخرین تورنمنت هم با حضور تیم سوم آمریکای شمالی، تیم سوم آمریکایی جنوبی و تیم‌های دوم و سوم قاره آفریقا برگزار شده و قهرمان این بازی‌ها به المپیک صعود می‌کند.

افشاردوست: همه بازی‌ها را جدی می‌گیریم

با این روند تیم ایران در سه رقابت لیگ جهانی، جام ملت‌های آسیا و جام جهانی تا اول مهر 25 بار باید به میدان برود و چنانچه در جام جهانی سهمیه المپیک نگیرد، دوباره باید در ژاپن و در دیدارهای انتخابی به میدان برود. 25 دیدار پیش رو نگرانی‌هایی را بابت خستگی بازیکنان به دنبال داشته است؛ چیزی که سال گذشته نیز به گفته کارشناسان در رقابت‌های قهرمانی جهان کار دست تیم ملی ایران داد.

با این حال محمود افشاردوست، دبیرفدراسیون والیبال در این باره به جام‌جم گفت: مطمئنا رقابت‌هایی چنین فشرده می‌تواند خستگی بازیکنان را به دنبال داشته باشد؛ اما بچه‌های حرفه‌ای هستند و مطمئنا این فشردگی نمی‌تواند خیلی در روند تیم ملی خللی ایجاد کند.

دبیر فدراسیون والیبال درباره چگونگی حضور تیم ایران در این سه رویداد گفت: مطمئنا هر سه مسابقه برای ما حساسیت‌های ویژه‌ای دارد. در شرایطی که در لیگ جهانی هدف‌گذاری ما سطح اول این رقابت‌ها بود، تا اینجای کار 70 درصد به هدف خود رسیده‌ایم و این شانس را داریم دوباره به مرحله فینال این رقابت‌ها برسیم.

در جام ملت‌های آسیا نیز هرچند فرصت المپیکی شدن وجود ندارد، اما به هرحال ما به عنوان میزبان این رویداد مطمئنا برای قهرمانی به میدان می‌رویم. در جام‌جهانی هم که نخستین مرحله کسب سهمیه المپیک است، ما با همه توان به میدان خواهیم رفت.

افشاردوست افزود: برای این مهم برنامه‌های تدارکاتی واردویی خوبی درنظر گرفته شده است و نباید خیلی نگران خستگی بازیکنان بود، چرا که آنها حرفه‌ای هستند و با برنامه‌ریزی خوب خود را در اوج حفظ می‌کنند.

امید توفیقی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها