وزیر امور خارجه در مصاحبه با نشریه «نیویورکر» تاکید کرد: مردم ایران حاضرند برای حفظ حقوق و شأن خود فداکاری کنند و شکست مذاکرات برای آنها پایان دنیا نیست.
کد خبر: ۸۱۱۱۴۲

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با نشریه نیویورکر گفت: «صحبت ملی‌گرایی یا وطن‌پرستی نیست. بلکه صحبت از داشتن پشتوانه تاریخی است. برای کشوری با پشتوانه‌ تاریخی چند هزار ساله، چند سال، دوره‌ای کوتاه است.»

وی افزود: در صورتی که مذاکرات شکست بخورد، ایالات متحده، فرصتی بزرگ و احتمالا منحصربه‌فردی را از دست می‌دهد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما درباره نتایج دیدارها با همتایان اروپایی خود گفت: ما چند دور گفت‌وگو داشتیم که یک دور با هر یک از وزیران خارجه و یک دور با حضور همه نمایندگان اروپایی در گروه 1+5 بود. ظریف با بیان این‌که در این دیدارها درباره نحوه تسریع مذاکرات در چند روز دشوار پیش‌رو گفت‌وگو کردیم، افزود: ما توافق کردیم به تهیه پیش‌نویس در سطح معاونان وزیران خارجه ادامه دهیم و در صورت لزوم برای کمک به روند گفت‌وگوها وزرای خارجه هم در جمع مذاکرات حاضر خواهند شد.

وزیر خارجه کشورمان با بیان این‌که چند روز آینده بسیار دشوار خواهد بود، گفت: من نمی‌دانم چند روز برای پایان دادن به این مذاکرات زمان لازم است. همه تعهد سیاسی دارند تا به سمت جلو پیش بروند، اما همان‌طور که بارها گفته‌ام اگر اراده سیاسی برای پذیرش واقعیت‌ها و حرکت به سمت جلو براساس آنچه که در لوزان موافقت کرده‌ایم، وجود داشته باشد امکان خوبی برای پایان دادن به این مذاکرات تا مهلت تعیین شده یا چند روز پس از آن وجود خواهد داشت.

بازگشت معاونان وزیر خارجه به وین

اما با پایان گفت‌وگوهای وزیر خارجه کشورمان با وزیران خارجه سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان که برای حضور در این مذاکرات به لوکزامبورگ رفته بودند به وین بازگشتند تا گفت‌وگوهای هسته‌ای را در سطح معاونان وزیران خارجه پی بگیرند.

نشست کارشناسان ایران به ریاست حمید بعیدی‌نژاد و کارشناسان 1+5 در وین نیز همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها