جام جم نوا: در سایت‌ها و اخبار مربوط به موسیقی کلاسیک جهان، این روزها یک عکس توجه زیادی را به خود معطوف کرده است. عکسی از کلاویه‌های خونین یک پیانو که مربوط است به مرحله یک چهارم نهایی مسابقه‌ی پیانو سینسیناتی آمریکا.
کد خبر: ۸۱۰۹۸۷
پر کلیک‌ترین عکس این روزهای موسیقی جهان

پیتر وینستوک یکی از داوران مسابقه، این عکس را در صفحه‌ی فیسبوک خود منتشر کرده است. وینستوک توضیح داده که عکس پس از اجرای یک سونات از بارتوک گرفته شده و شرکت‌کننده‌ای که اینطور انگشت‌هایش حین نواختن دچار خونریزی شده توانسته به مرحله بعدی نیز راه پیدا کند.
این نوازنه "روی اورایاما" یک زن ژاپنی است که بیست و هفت سال سن دارد و از پیانیست‌های مطرح این کشور محسوب می‌شود. او درباره‌‌ی اتفاقی که برایش افتاده می‌گوید:" حونریزی مربوط به انگشت کوچکم بود که از نیمه‌ی اجرای نیم ساعته‌ام آغاز شد.
اورایاما توضیح می‌دهد که هنگام تمریناتش هم گاهی انگشتانش دچار خونریزی می‌شوند و این موضوع برایش عجیب نبوده است اما بازخوردی که این ماجرا در اخبار و میان مخاطبان داشته او را به شدت متعجب کرده است.
یکی دیگر از شرکت‌کنندگان، "می روی" که خود از سه سالگی پیانو نواخته می‌گوید که با دیدن آن تصویر احساس بودن در منطقه‌ی جنگی به او دست داده! : به عنوان پیانیست برای ما چنین لحظه‌هایی پیش می‌آید اما این مورد بسیار دراماتیک است چرا که معمولا وقتی این اتفاق می‌افتد می‌توانید تمرین خود را متوقف کنید، اما او (روی اورایاما) به این خاطر که در مسابقه بوده نمی‌توانسته این کار را بکند.
اورایاما که افتخارات قابل توجهی از قبیل کسب مدال نقره‌ی مسابقه‌ پیانو شوپن در دوازده سالگی را در کارنامه‌ی هنری خود دارد، به علت خونریزی انگشتش بیش از هر زمان دیگر نامش در رسانه‌ها مطرح شده است. به بهانه‌ی این اتفاق پیانیست‌های مختلفی از تجربه‌های مشابه خود در مورد قطعات موسیقی خاصی صحبت کرده‌اند.

مسابقه‌ی جهانی پیانو سینسیناتی هر ساله در کالج-کنسرواتوار دانشگاه سینسیناتی برگزار می‌شود. جایزه‌ چهل و پنج هزار دلاری و اجرای کنسرت در نیویورک قطعا پاداش چشمگیری برای شرکت کنندگان آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها