مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

تمام ایران، پشت سر شیرمردان+تصاویر

رییس فدراسیون والیبال آمریکا:

والیبال ایران یک قدرت جهانی است

رییس فدراسیون والیبال آمریکا با بیان اینکه تیم والیبال ایران یک قدرت جهانی است، گفت: در مدت حضور در ایران به این نتیجه رسیدم که این کشور یک کشور بسیار خوبی برای سفر است و اگر دوباره پیشنهاد سفری داشته باشم، ایران را انتخاب می کنم.
کد خبر: ۸۱۰۰۱۲
والیبال ایران یک قدرت جهانی است

داگلاس پیتر بیل رییس فدراسیون والیبال آمریکا بازیکن و سرمربی سابق این تیم تحت سرمربیگری خود نخستین مدال طلای المپیک را در این رشته دربازی های 1984 تصاحب کرد.

با وجود کناره گیری از این سمت بعد از قهرمانی در المپیک، سیستم دفاعی و هجومی که بیل پیشگام آن بود بر برنامه والیبال آمریکا تاثیرگذار بود.

او از سال 1985 تا 1987 مدیریت مرکز تیم ملی آمریکا را به عهده داشت. در سال 1990 به ایتالیا رفت و هدایت یک تیم حرفه ای را به عهده گرفت.

بیل در سال 1993 به تیم ملی آمریکا بازگشت وبه عنوان دستیار ویژه مدیر اجرایی مشغول شد و درسال 1997 برای دومین بار سرمربی آمریکا شد و تیم آمریکا تحت هدایت او به المپیک 2000 و 2004 راه یافت.

او دومین سرمربی در تاریخ والیبال آمریکا محسوب می شود که سه بار با این تیم به المپیک راه یافته است.

او در سال 1993به عنوان مدیر اجرایی لیگ ملی والیبال آمریکا معرفی شد و در سال 2005 به سمت ریاست فدراسیون والیبال آ مریکا منصوب شد.

نام او در فهرست نهایی نامزدهای بزرگترین مربی قرن فدارسیون بین المللی والیبال قرار دارد و در سال 1989 وارد تالار مشاهیر والیبال شد و اولین نفر در فدراسیون والیبال آمریکا است که جایزه مربی بزرگ تاریخ را در سال 1995 دریافت کرد.

این فرد نامدار در عرصه والیبال جهان که همراه با تیم ملی این کشور به تهران آمده است، در مدت حضورش در پایتخت ایران رفتاری متفاوت با روسای دیگر فدراسیون های ورزشی داشت.

او در زمان دیدار نخست تیم ملی والیبال آمریکا برابر ایران که شب گذشته برگزار شد و سه بر صفر به سود ایران به پایان رسید، در کنار زمین مسابقه نشسته بود و به جایگاه ویژه مهمانان نرفت.

در زمان تمرین با بازیکنان آمریکا تمرین می کند و هر لحظه در کنار بازیکنان و کادر فنی است.این موضوع بهانه ای شد برای گفتگو با وی که شرح کامل آن در زیر می آید:

قبل از سفر به تهران چه تصوری از ایران داشتید و حالا تصور شما چیست؟

من در این سفر به این نتیجه رسیدم که هر چه در روزنامه ها نوشته می شود، غلط است. با توجه به اینکه تیم کشتی آمریکا قبلا به ایران سفر کرده بود، با مسئولان فدراسیون کشتی و این تیم در باره این سفر صحبت کردم، آنان عقیده داشتند که میزبانی ایران خوب است و در مدت سفر به تهران خیلی خوب پذیرایی شده اند . من هم در مدت حضورم در ایران به این نتیجه رسیدم که ایران کشور خوبی برای سفر است و اگر دوباره پیشنهاد سفری داشته باشم، ایران را انتخاب می کنم.

تهران را چگونه دیدید؟

جاهای زیادی را در این شهر نرفتم، تنها بازدیدی از برج میلاد به همراه تیم ملی والیبال آمریکا داشتیم که جذابیت های خود را داشت. اما خود شهر تهران همانند بسیاری از شهرهای دیگر معمولی است. من تاکنون سفر به تهران نداشتم که بخواهم با سفر قبلی مقایسه کنم، اما به نظرم شهری معمولی و هماهنگ با زندگی ها امروزی است.

آیا خرید خاصی نیز از ایران داشته اید؟

چیزی خاصی نخریدم تنها دو هدیه کوچک از صنایع دستی ایران برای خانواده ام خریدم.

در مدت حضور در ایران دیداری نیز با محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال ایران داشتید، محور گفت و گو و نتایج آن چی بود؟

اولویت دوستی با همه کشورهاست. برهمین اساس علاقمند به رفت و آمد به دیگر کشورها هستیم. والیبال ایران زیر نظر کنفدراسیون آسیا است و والیبال آمریکا زیر نظر کنفدراسیون والیبال منطقه شمال آمریکا ، آمریکای مرکزی و کارائیب است و به همین دلیل والیبال ایران و آمریکا زیاد مراوده نخواهند داشت اما در دیدار با رییس فدراسیون والیبال ایران از تیم والیبال جوانان ایران دعوت کردیم که برای اردوی تدارکاتی و برگزاری چند مسابقه دوستانه به آمریکا سفر کند. همچنین قرار شد تیم های ملی والیبال ساحلی ایران سفری به «لانگ ویچ» آمریکا داشته باشند و اردوی و مسابقه دوستانه ای برگزار کنیم.

در حال حاضر دو فدراسیون والیبال ایران و آمریکا به راحتی با هم در تماس هستند و امیدوارم این همکاری و تعامل ادامه یابد.

ارزیابی شما از تیم ملی والیبال ایران چیست؟

تیم ملی والیبال ایران در بین مردم کشورش خیلی مشهور است و اکثر مردم بازیکنان این تیم را می شناسند و به اسم صدا می کنند. این موضوع برای پیشرفت یک رشته ورزشی بسیار مهم است. تیم ملی والیبال ایران یک قدرت جهانی است که در مسابقات جهانی سال گذشته رتبه ششم را به دست آورده و بهترین تیم آسیاست.

بهترین بازیکن تیم ملی والیبال ایران کیست؟

خوب انتخاب بهترین بازیکن در بین این همه بازیکن سخت است. هر بازیکنی وظیفه و پست مشخص خود را دارد که در آن پست به خوبی عمل می کند.اما به نظر می رسد که سعید معروف جایگاه خاصی دربین آنان دارد ویکی از بهترین بازیکنان ایران است. تیم آمریکا چندین مسابقه با ایران برگزارکرده است که هر موقع معروف در زمین ایران حضور داشته است، شرایط این تیم به مراتب بهتر بوده است.

به نظر شما قهرمان لیگ جهانی امسال چه تیمی است؟

درحال حاضرهدف تیم ملی والیبال آمریکا صعود به مرحله نهایی این رقابت ها دربرزیل است.به یقین بهترین تیم ها به مرحله نهایی صعود می کنند.ازگروه اول صربستان، ایتالیا و برزیل که میزبان مرحله نهایی است صعود خواهند کرد و از گروه دوم روسیه دیگر امیدی به صعود ندارد و تیم های ایران، آمریکا و لهستان برای دو سهمیه در جدال و مبارزه هستند که یک تیم در این مسیر ناموفق خواهد بود. از تیم های سطح دو نیز به نظر من فرانسه بخت نخست صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی خواهد بود.

شرایط سالن 12 هزار نفری آزادی در دیدار شب گذشته چگونه بود؟

در کشورهایی مانند ایران و برزیل شکست تیم میزبان بسیار سخت است زیرا تماشاگران نقش مهمی در موفقیت و برد تیم ملی والیبال آنان دارد. اما در آمریکا شرایط متفاوت است.در بازی های خانگی تیم ما با ایران و لهستان، باز هم تماشاگران ایران یا لهستان بیشتر از آمریکایی ها بودند. درست است که حمایت کمتری در این دیدارها داریم اما یاد گرفتیم که بدون اتکا به تماشاگران برای پیروزی تلاش کنیم.

دلایل افت والیبال روسیه چیست؟

والیبال روسیه نماینده اروپا در جام جهانی ژاپن است و هدف خود را موفقیت در جام جهانی گذاشته است. این تیم در لیگ جهانی امسال به دنبال آماده سازی تیم خود است، زیرا عقیده دارد که باید نماینده ای شایسته از اروپا در جام جهانی باشد.ازسوی دیگر صعود به بازی های المپیک از قاره اروپا برای این تیم بسیار سخت است، زیرا قدرت های زیادی در منطقه وجود دارند و به همین جهت به کسب امتیاز صعود از جام جهانی می اندیشد. برای تیم هایی مانند ایران و آمریکا صعود به المپیک از بازی های انتخابی منطقه خود آسان تر از روسیه است.

آیا با تاریخ ایران آشنایی دارید؟

کشورهای جهان هر لحظه به یکدیگر نزدیکتر می شوند. به همین دلیل همه باید با تاریخ یکدیگر آشنا باشیم. در آمریکا نیز سطح اطلاعات و معلومات مردم نسبت به منطقه خاورمیانه و کشورهای عرب و مسلمان بیشتر شده است.

به نظر شما اختلاف ساعت آمریکا و ایران چه میزان تاثیر در شکست تیم والیبال آمریکا در دیدار شب گذشته داشت؟

عواملی همانند اختلاف ساعت، اختلاف ارتفاع و... در شکست تیم های ورزشی تاثیر گذار است. دو تیم ایران و آمریکا نیز بارها به مصاف هم رفتند و این عوامل را پشت سرگذاشتند اما در مسابقه نخست با ایران تیم آمریکا عملکرد خوبی نداشت و بر عکس ایران خیلی خوب بازی کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها