کسب‌وکارهای عجیب و غریب

پول درآوردن از علامت تعجب

حتما شما هم تاکنون کلمه استارت‌آپ را شنیده اید یا در جایی مثل همین صفحه ۱۲ ما خوانده‌اید. این واژه در معنای ساده یعنی کسب و کاری مبتنی بر فناوری با هزینه اندک و رشد سریع و سودآوری نجومی. بسیاری از فناوری‌هایی که این روزها از آن استفاده می‌کنیم از زمره استارت‌آپ‌‌ها هستند. مثل شبکه پیام رسان تلگرام که حالا به یکی از پدیده‌های فضای مجازی کشورمان تبدیل شده است. این مطلب که از سایت ODDEE ترجمه شده، نگاهی دارد به عجیب ترین استارت‌آپ‌‌های جهان.
کد خبر: ۸۰۹۴۹۰
پول درآوردن از علامت تعجب

1. همیشه زنده بمان: اولین کسب و کار فناورانه عجیب از فهرست ما، شرکتی است که سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و ادعا کرد که میخواهد برای همیشه انسانها را زنده نگه دارد. در این طرح شما با پرداخت ۷۵ دلار و بارگذاری یک عکس، صاحب یک شخصیت مجازی میشدید. آنگاه باید سعی میکردید، مغز این شخصیت را تربیت کنید. این کار از طریق بازگویی خصوصیات رفتاری، خاطرات و.... صورت میگرفت. با این کار دوستان و آشنایان شما میتوانستند حتی پس از مرگ شما با آن شخصیت تعامل کنند و از این طریق رفتارهایی کما بیش شبیه او را لمس کنند. البته جالب است بدانید که کسب و کاری که قرار بود به مردگان حیات بدهد، خود پس از مدت کوتاهی مرد چرا که با یک دعوای حقوقی سفت و سخت مالکیت فکری روبهرو شد، یعنی کسی ادعا کرد که این شرکت ابتکار و اختراع او را دزدیده است.

2. پنجره مرا هم بیفزا: «پنجره مرا هم بیفزا» نام دیگر کسب و کار عجیب است. این کسب و کار از مردم میخواست در قبال مبلغی که بر اساس اندازه و محل پنجره بود، پنجره خانه خود را برای تبلیغات اجاره دهند. این کار توانسته بیش از ۲۰۰ پنجره را در چهار شهر هلند درگیر خود کند.

3. خریدهایت را به اشتراک بگذار: کسب و کار دیگری که باعث تعجب است بیپی نام دارد. این استارتآپ از مردم میخواسته با وصل کردن حساب کارت اعتباری خود به حساب شبکه اجتماعی، کل خریدها خود را به اشتراک بگذارند. حتی خرید یک کرم از یک داروخانه. این کسب و کار نسبتا گرفت ولی با درز اطلاعات حساب مردم، این استارتآپ هم به کار عجیب خود پایان داد.

4. اسکناس بده! پول خرد بگیر: اگر شما هم جزو کسانی هستید که اسیر تهیه پول خرد هستید «واش بورد» یک ایده خوب دارد. این استارتآپ که در اصل برای خشکشوییها طراحی شده، با گرفتن ۲۶ دلار، ۲۰ دلار پول خرد برای شما به در خانه خواهد رساند. شاید این کار برای نانوایی و تاکسیهای ما خیلی به کار بیاید. البته که کارمزد تبدیل پول به پول خرد توسط این کسب و کار انصافا خیلی بالاست.

5. سنش را حدس بزن: کسب و کار بعدی برای شکستن یخ بین شما و یک غریبه به کار میآید. یکی از بهترین کارها برای باز کردن سر حرف با فردی که او را نمیشناسید صحبت در مورد سن و سال است البته به این شرط که سن فرد را ۱۰ سال بیشتر حدس نزنید! «ایجستر» به شما کمک میکرد سن فرد را به درستی حدس بزنید هرچند که به دلایل نامعلوم دیگر خبری از این شرکت نیست.

6. نقاشی از دی ان ای: کسب و کار جالب و عجیب بعدی شرکتی است که با یک کیت آزمایشگاهی دی ان ای شما را میگیرد و پس از آن در یک آزمایشگاه مورد تائید و البته با رعایت اصول محرمانه آن را تبدیل به یک اثر هنری میکند. این شرکت برای این کار خود از ۲۰۰ تا ۷۰۰ دلار میگیرد.

7. مستخدم شیک میخواهم! «من سروانت» نام دیگر کسب و کاری است که اجازه میدهد برای خود یک مستخدم جنتلمن استخدام کنید تا در یک میهمانی رسمی با شما به صورت کاملا محترمانه برخورد کند و به نوعی شان شما را پیش چشم دیگران بالا ببرد. افرادی که به عنوان مستخدم برای شما فرستاده میشوند کاملا آموزش دیده هستند و قواعد رفتاری سفت و سختی دارند.

8. چه نامهای دارم؟ آخرین نمونه از این کسب و کارها «اوت باکس» است که با اجازه شما و البته با فروش یک نرم افزار مبتنی بر تلفن همراه به قیمت پنج دلار به صندوق پستی واقعی شما دسترسی پیدا میکند و آنگاه از نامه هایتان عکس میگیرد و برایتان ارسال میکند. در این صورت شما میتوانید فقط اگر نامه مهمی داشتید به اداره پست محلتان مراجعه کنید.

مصطفی مسجدی آرانی / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام​جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها