باور کنید قرار نیست بعد از ازدواج به صحرای آتاکاما در آمریکای جنوبی تبعید شوید که سه تا کامیون وسیله لازم و غیرضروری با خودتان بردارید، توری چاه حمام، رولت خوری کریستال و دبه کوچک و بزرگ به چه کارتان می‌آید؟ حالا کاری به سر پیچ گاز تزئینی و قالب کتلت و لیوان فانتزی برای آب سرد کن ندارم که در فهرست‌های متعدد جهیزیه بر آنها تاکید شده و انگار وحی منزل است و همه را باید در قالب جهیزیه خرید.
کد خبر: ۸۰۹۲۲۴

دقت داشته باشید که این فهرستها تراوشات ذهنی عدهای است که زندگی را مثل داستان کوتاه چند صفحهای میدانند که قرار است چند صباح دیگر به فرجام برسد نه رمان بلند و دلانگیزی که میتوان در آن با عرق جبین مشترک زن و شوهر وسیلهای را خرید و از داشتن آن لذت برد ضمن این که در ابتدای زندگی داشتن همه وسایل لازم و ضروری نیست و فرصت به شما خواهد گفت که به چه چیزهایی در خانهتان نیاز دارید و برای چه وسایلی اعتبار زیادی را هزینه کردهاید.

اگر از خود فروشندهها هم صادقانه بپرسید آنها به شما خواهند گفت که داشتن چرخ گوشت، چرخ خیاطی، سرخ کن برقی و هزار و یک جور وسیله چشم پر کن دیگر نهتنها ضرورتی ندارد بلکه مصداق کامل پول در جوی آب ریختن است.

فلسفه جهیزیه را از یاد نبرید؛ قرار است پدرمادرها کمکتان کنند که ضروریاتی برای آغاز زندگی فراهم شود، نه این که بار همه زندگی خود را در فرآیند جهیزیه ببندید و در 20 سال اول زندگی هیچ خریدی برای خانه نکنید. خیر؛ زندگی مشترک چیزی است که شما باید خودتان سامانش بدهید و بتدریج در طول سالهای زندگی لوازم خود را تکمیل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها