همزمان با نزدیک شدن به ماه رمضان، برخی اصناف تصمیم گرفته‌اند کالاهای خود را با تخفیف به شهروندان عرضه کنند. همچنین قیمت برخی کالاها و اقلام پرتقاضا در ماه رمضان اعلام شده است.
کد خبر: ۸۰۸۵۲۸

بر این اساس یک مقام مسئول در سازمان شیلات از عرضه محصولات شیلاتی با تخفیف ۱۵ درصد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: اقلامی مانند تیلاپیا و سالمون حدود ۳۰ درصد تخفیف خورده‌اند.

عیسی گلشاهی در گفت‌و‌گو با مهر، با بیان این که قیمت مصرف‌کننده برخی محصولات شیلاتی از جمله ماهی تیلاپیا، سالمون و برخی اقلام جنوب که اکنون فصل صید آنهاست، از هفته گذشته کاهش یافته است، اظهارکرد: میانگین کاهش قیمت این محصولات از روی قیمت مصرف‌کننده، برای ماهی‌های تیلاپیا و سالمون حدود ۱۵ درصد و برای اقلام جنوب بین ۷ تا ۱۰ درصد بوده است.این مقام مسئول افزود: علاوه بر این، به مناسبت ماه مبارک رمضان همه محصولات شیلاتی بسته‌بندی شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تخفیف ۱۵ درصدی عرضه می‌شوند.گلشاهی با اشاره به این که عرضه میگو به مصرف‌کنندگان نیز با تخفیفی حدود ۲۵ درصد انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر عرضه ماهی‌های تیلاپیا و سالمون با تخفیف ۳۰ درصدی انجام می‌شود.

لبنیاتی‌ها از افزایش قیمت منصرف شدند

در همین حال، دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان این که پیگیر افزایش ۵ درصدی قیمت لبنیات نیستیم، گفت: بازار کشش افزایش قیمت جدید را ندارد.

رضا باکری در گفت‌وگو با فارس، افزود: انجمن فرآورده‌های لبنی با توجه به قیمت‌ تمام شده محصولات لبنی، چندی پیش درخواست افزایش 5 درصدی قیمت‌ لبنیات را به ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کرد، اما با توجه به نبود کشش بازار پیگیر آن نشدیم و آنها نیز جوابی را برای ما ارسال نکردند.وی اظهار کرد: حتی اگر مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت صادر شود بازار کشش خرید ندارد.

ناصر نبی‌پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت‌و‌گو با مهر، با بیان این که روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن تخم‌مرغ از کشور صادر می‌شود، گفت: قیمت این محصول در ماه مبارک رمضان معمولا با کاهش همراه است. وی افزود: قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری بین ۳۵۵۰ تا ۴۰۵۰ تومان است.

اعلام قیمت انواع آش و حلیم برای ماه رمضان

از سوی دیگر، حسین محمدی، رئیس اتحادیه فروشندگان آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی تهران به ایسنا اظهار کرد: بر اساس تصویب اتاق اصناف، هر کیلوگرم حلیم ساده 9000تومان، حلیم با مخلفات ده هزار تومان، آش شله قلمکار 9500 تومان، هر کیلوگرم حلوا و شله زرد به قیمت 8000 تومان، آش رشته 8500 تومان و هر پرس آش و حلیم 6000 تومان در ماه مبارک رمضان به فروش می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها