حمید بقایی معاون رئیس‌جمهور سابق دوران بازداشت موقت خود را در زندان اوین می‌گذراند.
کد خبر: ۸۰۸۲۹۹
حمید بقایی در زندان اوین

به گزارش فارس، بررسی‌ها نشان می‌دهد حمید بقایی معاون رئیس جمهور سابق با توجه به بازداشتش در هفته گذشته در زندان اوین به سر می‌برد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در تاریخ 18 خرداد امسال و در هشتادمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه از بازداشت حمید بقایی خبر داد.

وی افزود: حمید بقایی معاون رئیس جمهور سابق پرونده اتهامی در قوه قضاییه داشت که بازپرس پرونده این فرد را امروز برای بازجویی احضار کرد.

نگرانی اردوغان از شکست داعش

پیشرفت شبه نظامیان کرد به سوی یکی از شهرهای سوریه در مرز ترکیه در درگیری با نیروهای داعش،آنکارا را نگران کرده است.

رجب طیب اردوغان،رییس جمهوری ترکیه که نگران گسترش قلمرو کردها در سوریه است در این باره گفت:گروه های کرد بر مناطقی که عرب ها و ترکمن انها را تخلیه کرده اند مسلط شده اند و این در نهایت می تواند تهدیدی برای مرزهای ترکیه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، این در حالی است که «واحدهای حمایت مردمی» کردستان به مقرهای داعش در استان «رقه» سوریه نزدیک شده و خطوط تدارکاتی تروریست ها را هدف قرار داده اند.

علاوه بر این تصرف «تل ابیض» هم به گروه واحدهای حمایت مردمی کردستان برای ارتباط با مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه کمک می کند.

شگفتی توریست های غربی پس از سفر به ایران

روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: آیا این ایده خوبی است که تعطیلات‌ را ایران بگذرانیم؟ از نظر مقامات فرانسوی که این مقصد را به توریست‌ها توصیه نمی کنند، پاسخ منفی است. با این حال، ایران از زمان انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور در ژوئن ۲۰۱۳، درهای خود را به روی توریست‌های غربی گشوده و درهمین راستا روز به روز به تعداد توریست‌های فرانسوی افزوده می شود: کشف سرزمینی که پر از زیبایی است.

چند روز پیش گزارشی در همین زمینه از شبکه "France Ô" پخش شد. ویژگی خاص این گزارش این بود که ایران را از دید چندین فرانسوی که به این کشور سفر کرده اند نشان می داد؛ گروهی توریست که تمایل بسیاری به دیدن گنجینه های باستان شناسی سرزمین پارس دارند و درعین حال می خواهند با مردمی که شناخت کمی از آنها وجود دارد آشنا و هم‌کلام شوند.

مسافران از مهمان نوازی گرم مردم ایران متعجب شده اند. شهر باستانی تخت جمشید که در قرن ششم قبل از میلاد ساخته و توسط اسکندر به آتش کشیده شد، تحسین بازدیدکنندگان را برمی‌انگیزد. عظمت این بنا نه تنها هموطنان ما، بلکه توریست‌های انگلیسی، ایتالیایی، و چینی را نیز شگفت‌زده کرده. تعجبی ندارد که از دو سال پیش تاکنون تعداد توریست‌های خارجی ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد.

دیدار بعدی با دو مسؤول فرانسوی یک آژانس مسافرتی است که تلاش می کنند بهترین مراکز دیدنی این کشور را بیابند و به مشتریان خود پیشنهاد دهند. این کارشناسان صنعت توریسم می‌گویند که از کیفیت زیرساخت‌های هتل‌های ایران متعجب گشته‌اند. آنها شیفته کاروانسرایی شده‌اند که به یک هتل بسیار زیبا تبدیل شده. همچنین در نزدیکی شیراز، روستایی درحال بازسازی است که قرار است پذیرای توریست های خارجی در نزد ساکنان روستا باشد؛ مقصدی بکر در بطن سرزمین پارس که می تواند توریست‌های علاقه مند به این سرزمین را باز هم شگفت‌زده‌تر سازد.

اظهارات یونسی در باره ارتباط دواج با تحریم‌

دستیار ویژه رئیس‌جمهور گفت: جوانان مشکل عدم استطاعت مالی برای ازدواج دارند و دولت وظیفه دارد این مشکلات را برطرف کند و امیدواریم با لغو تحریم‌ها این مشکلات برطرف شود.

به گزارش فارس حجت‌الاسلام علی یونسی روز گذشته در جمع مردم بخش مرزی جرگلان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای انجام شده از سوی تیم هسته‌ای کشور، اظهار کرد: شدیدترین مخالفت‌ها در به نتیجه نرسیدن مذاکرات از سوی رژیم غاصب رژیم صهیونیستی و عربستان صورت می‌گیرد.

وی گفت: دولت روحانی وظیفه خود می‌داند که خدمت کند، اکنون کشور از بیکاری رنج می‌برد، جوانان مشکل عدم استطاعت مالی برای ازدواج دارند و دولت وظیفه دارد این مشکلات را برطرف کند و امیدوارم با لغو تحریم‌ها این مشکلات برطرف شده و کارهای عمرانی نیز با سرعت بیشتری انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها