اعضای داعش عملیات انتحاری انجام می‌دهند. انجام چنین کاری، بی‌تردید، نیازمند یک عقبه ذهنی قوی است. این عقبه ذهنی چیست؟ داعش از چه روشی برای توجیه اعضایش استفاده می‌کند؟ شاکله فکری آن‌ها چیست؟ آیا آن‌ها فقط تعدادی نیروی معتقد به تکفیر سایر مسلمانان هستند که آبشخورشان دیدگاه‌های علمای وهابی و سلفی است؟
کد خبر: ۸۰۷۴۳۷
داعش؛ در پی رویای آخرالزمانی!

به گزارش فارس، شاید بتوان رویکرد شیعیان و حتی آمریکایی‌ها در موضوع وقایع آخرالزمانی و خلاء نسبی حاکم بر اندیشه‌های علمای اهل‌سنت را یکی از دلایل این رویکرد جدید فرض کرد. داعشی‌ها چنان موضوع آخرالزمان و احادیث معدود آن در منابع اهل سنت را جدی گرفته‌اند که نام ارگان رسمی آن‌ها، «دابق»، ریشه در همین اعتقادات جدید دارد.

دابق، شهری بسیار کوچک در سوریه است. این شهر از نظر نظامی جایگاه ویژه‌ای ندارد. با این حال، نیروهای داعش، با سماجت فراوان و تحمل تلفات بسیار سنگین، آن را اشغال کردند و سپس به جشن و پایکوبی در آن پرداختند. دلیل این سماجت در اشغال دابق، ظاهراً حدیثی است که داعشی‌ها مدعی هستند ابوهریره از پیامبراکرم(ص) نقل کرده و در کتاب «صحیح بخاری»، از کتب مشهور حدیث اهل سنت، آمده است.[1] طبق این حدیث، که باید درباره صحت آن تحقیق کرد، پیش از قیامت، مسلمانان با کفار یا رومی‌ها که به زعم داعشی‌ها نیروهای ارتش سوریه هستند در دابق خواهند جنگید و با وجود تلفات سنگین، این شهر را متصرف خواهند شد. کسانی که از مسلمانان کشته می‌شوند، برترین شهدای اسلام هستند.

داعشی‌ها با استناد به همین حدیث ایده های «آرماگدونی» خود را توسعه داده‌اند؛ دیدگاه‌هایی که مورد توجه برخی از مسلمانان سنی مذهب، در مناطق مختلف دنیا، قرار گرفته‌است. آن‌ها برای خود پرچمی سیاه برگزیده‌اند. در تقسیمات سیاسی آن‌ها، ولایت خراسان جایگاه مهمی دارد، چراکه برخی احادیث از نقش این منطقه و مردم آن در آخرالزمان حکایت کرده‌است. آن‌ها در نخستین شماره نشریه دابق، از بازگشت «خلافت اسلامی» سخن گفته‌اند. خلیفه مورد نظر آن‌ها، یعنی «ابوبکر البغدادی»، با نسب و پیشینه‌ای کاملا مطابق با باورهای داعشی‌ معرفی می‌شود. آن‌ها او را «هاشمی»، «رضوی»، «حسینی» و «قریشی» معرفی می‌کنند. «البغدادی» نیز ظاهری مطابق با همین باورها دارد. او، در نخستین تصویر رسمی منتشر شده، عمامه‌ای سیاه بر سر و عبایی سیاه، بر تن دارد.

دفاع تمام قد جک استراو از ایران

وزیر خارجه سابق حزب کارگر در انگلیس گفت که ایران هیچ گاه شامل آنچه بوش محور شرارت عنوان کرده بود، نمی شد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از ولزآنلاین، جک استراو وزیر خارجه سابق انگلیس در سخنرانی در پارلمان ولز شمالی خواستار برقراری روابط عادی با ایران شد.

وزیر خارجه سابق انگلیس در ادامه سخنرانی اش در تلاش برای بازگرداندن ایران به جامه بین المللی تاکید کرد: ایران کشور بسیار بزرگ و استراتژیک است که هیچ گاه به حاشیه نخواهد رفت.

استراو در بخش دیگری از سخنانش با بیان تفاوت نگرش انگلیس به ایران نسبت به کشورهای دیگر، یادآور شد: ما باید واقعیت را بازتاب دهیم، به طور مثال اگر می خواستیم با عربستان سعودی توافق کنیم باید مشتهایمان را گره کنیم چرا که این کشور با مشکلات فراوانی مواجه است که در خاک خود آن را ایجاد کرده است؛ مشکلاتی همچون شکل گیری وهابی گرایی افراطی.

حمایت سایت جماران از مهدی هاشمی

بنیاد حفظ آثار امام(ره) علی‌القاعده وظایفی در زمینه واکنش به آنهایی که می‌گویند اگر امام راحل زنده بود «اصلاح‌طلب»! می‌شد دارد که هیچکس نمی‌داند چرا انجامشان نمی‌دهد؟

به گزارش فارس ، صفحه اینستاگرام سایت جماران اخیراً و در واکنش به صدور حکم قضایی برای «مهدی هاشمی» طی مطلبی با مزاج استفهام انکاری 2 سؤال را مطرح کرد.

جماران در مطلب اشاره شده، می‌نویسد:

«نظر شما چیست؟

آیا حکم مهدی هاشمی سیاسی است؟

آیا این حکم به معنای مقابله با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است؟»

این دو سؤال که فی‌الواقع دو پاسخ مشخص مبنی بر «سیاسی بودن حکم مهدی هاشمی» و «مقابله عده‌ای یا محافلی یا دستگاه‌هایی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» را به ذهن القا می‌کند؛ اما پیش از این مفاهیم، نکات دیگری را هم به ذهن هر خواننده‌ و بیننده‌ای متبادر می‌سازد.

نکاتی که نوستالژی رفتارهای چند سال اخیر مجموعه جماران و تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) در به یکسو نهادن وظایف اصلی خود و بازی سایه‌وار در پازل حمایت از جریان‌های سیاسی خاص و چهره‌های مسئله‌دار هستند.

«جماران» در حالی که هنوز در بهت گوشزدهای مکرر چهره‌های نظام پیرامون خطر «تحریف امام» قرار دارد و هیچگونه حرکت خاصی در این زمینه انجام نداده است به یکباره در نقش مدافع مهدی هاشمی و جرم‌های اثبات شده‌ی وی ظاهر می‌شود و در اقدامی بدون ارتباط با ترویج اندیشه‌های امام راحل، به فرافکنی پیرامون حکم مهدی هاشمی می‌پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عبدالرسول
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
۰
۰
بنده چون سوادآكادمیك ندارم زیاد از این گروه بازی سر در نمی آورم و خاطره بدی هم از گروهها دارم امیدوارم همه گروهها پشتیبان ولایت فقیه باشند واز حاشیه سازی اجتناب كنند چون یانكیهای جانی منتظر تفرقه در بین ما هستند ومطمن باشید همه را با یك چوب میزنند پس این پارادوكسها بی معنا است كه فقط به نفع اپورتونیسم های داخلی وخارجیست.

نیازمندی ها