تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به زندانی بودن شیخ سلمان

با نزدیک شدن به زمان برگزاری جلسه قرائت حکم دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، هزاران نفر از مردم این کشور با برگزاری تظاهرات خواهان آزادی فوری وی شدند.در این تظاهرات شرکت‌کنندگان اعتراض خود را به بازداشت و محاکمه شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین و رهبر مخالفان بحرینی اعلام و در منطقه «الدراز» در غرب منامه تجمع کردند. قرار است جلسه قرائت حکم دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین فردا برگزار ‌شود.
کد خبر: ۸۰۸۰۳۰

روز جمعه نیز تظاهراتی در مناطق مختلف بحرین از جمله «کرزکان»، «جبله حبشی» و «سار» شکل گرفت و شرکت‌کنندگان محاکمه شیخ سلمان را محکوم کردند.تظاهرکنندگان با در دست داشتن تصاویر شیخ سلمان و پرچم بحرین آزادی فوری وی را خواستار شدند.

طی روزهای گذشته رژیم بحرین با بهانه‌های واهی تابعیت 56 شهروند شیعه این کشور را سلب کرد. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، احمد الحمادی دادستان ویژه جنایت‌های تروریستی بحرین گفت: دادگاه بزرگ کیفری روز شنبه حکم مجازات 61 متهم به ارتکاب اعمال تروریستی را صادر کردکه در آن پنج نفر به حبس ابد، 22 نفر به 15 سال زندان، 29 نفر دیگر را به ده سال زندان و یک متهم را نیز به سه سال زندان محکوم کرد. همچنین این دادگاه تابعیت 56 بحرینی را سلب کرد. این شهروندان بحرینی به این متهم شده‌اند که قصد داشتند مراکز دولتی مهم و امنیتی و اداری را منفجر کنند. دادگاه بحرین مدعی است پل ملک فهد یکی از اهدافی بود که قصد منفجر کردن آن را داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها