فرمانده نیروی انتظامی دیروز با سفر به قم، با مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد و مراجع تقلید در این دیدارها بر حساسیت فعالیت‌های نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی بویژه موضوع حجاب تاکید کردند.
کد خبر: ۸۰۷۶۲۷

به گزارش فارس، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این‌که در شرایط کنونی وحدت در جامعه، اصلی مهم و کلیدی به شمار می‌رود، گفت: نباید برخی دولتی‌ها به‌گونه‌ای سخن بگویند که در تضاد با برنامه‌های ناجا باشد. این مرجع تقلید با اشاره به این‌که باید نیروهای انتظامی در برخوردهای خود ادبیات شایسته‌ای را مدنظر قرار دهند، بیان کرد: باید برنامه‌های ناجا با برخورد خوب و مناسب و البته با قاطعیت اجرا شود. وی با اشاره به مطرح شدن مساله ورود زنان به ورزشگاه‌ها اظهار کرد: اگر زنان وارد ورزشگاه نشوند چه اتفاقی می‌افتد؟

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که باید از بیان مسائل غیرضروری در جامعه پرهیز شود، خاطرنشان کرد: باید این مساله را قبول کرد که نیروی انتظامی هم وظیفه حفظ امنیت ظاهری و هم حفظ امنیت اخلاقی را بر عهده‌ دارد.

پدیده بدحجابی دهن‌کجی به نظام است

آیت‌الله جعفر سبحانی هم در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حضور افراد بدحجاب در جامعه گفت: پدیده بدحجابی نوعی دهن‌کجی به نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: بدحجابی یکی از مسائلی است که امروز متاسفانه شاهد آن هستیم، از همین رو کارکنان نیروی انتظامی هر چه سریع‌تر باید با بدحجابان برخورد کنند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی هم گفت: جلوگیری از مفاسد و صحنه‌های ضداسلام و خلاف شرع مانند کنسرت‌ها، وظیفه نیروی انتظامی و سازمان‌های دیگر نظام اسلامی است.

این مرجع تقلید با ابراز تاسف شدید از مشاهده برخی صحنه‌های خلاف شرع در جامعه بیان کرد: نباید در مملکت، صحنه‌هایی را ببینیم که خلاف ارزش‌های اسلامی و اصول اولیه انقلاب باشد.

نهادهای دولتی در ترویج حجاب پیشگام باشند

آیت‌الله نوری‌همدانی هم در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ضرورت ترویج حجاب در جامعه گفت: ترویج و حفظ حجاب نخست باید از ادارات و موسسات دولتی آغاز شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب به یک معنا نیست، بسیاری ممکن است عفاف داشته باشند، اما حجاب نداشته باشند و برعکس، از همین‌رو نمی‌توان گفت هر فردی که بدحجاب است، بی‌عفاف هم است. آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به این‌که نباید مساله بدحجابی در جامعه گسترش پیدا کند، گفت: آغاز حفظ حجاب از دولت سبب می‌شود تا مردم نیز حجاب را رعایت کنند که این امر سبب فرهنگ‌سازی و ترویج حجاب می‌شود.

ماموران ناجا الگوی مردم باشند

آیت‌الله علوی‌گرگانی هم با اشاره به حفظ امنیت کشور، گفت: ماموران نیروی انتظامی باید الگوی مردم باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسئولان نخست باید سعی کنند خود را اصلاح کنند تا مردم نیز با الگوگیری از رفتار آنها اصلاح شوند و از سوی دیگر برای توسعه و پیشرفت کشور باید مسئولان و مردم همدل و همزبان باشند.

فرمانده نیروی انتظامی هم با اشاره به دیدارهایش با مراجع تقلید گفت: پس از انتصاب مایل بودم به خدمت مراجع عظام تقلید برسم، زیرا دیدار با مراجع تقلید سبب فعالیت بهتر کارکنان نیروی انتظامی می‌شود.وی خاطرنشان کرد: در تدابیر رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای به ارتقای فضای دینی و معنوی جامعه شده است، از همین‌رو توجه به دغدغه مردم متدین یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی است تا بتوانیم جامعه‌ای در شأن انقلاب اسلامی بسازیم.

وی به مساله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در این رابطه طبق قانون اقدام می‌کنیم هرچند که ممکن است برخی‌ خرده‌ بگیرند ولی نیروی انتظامی مجری قانون است. سردار اشتری به ممانعت از برگزاری برخی کنسرت‌ها اشاره و اظهار کرد: اگر این اقدام صورت می‌گیرد به دلیل قانونی نبودن این کنسرت‌ها بوده است و با همه توان به اجرای قانون اهتمام داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها