رییس جمهوری در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان خراسان شمالی:

برای برداشتن تحریم تلاش می‌کنیم اما سرخم نخواهیم کرد

بحث درباره میزان اثرگذاری تحریم‌ها علیه ایران، این روزها بار دیگر به بحث داغ میان نخبگان سیاسی تبدیل شده است و در حالی که انتقادها از موضوع پیوند زدن همه مشکلات کشور بر تحریم ها ادامه دارد، رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحریم‌ها گرچه تاثیراتی بر اقتصاد کشور داشته، اما مقدار آن زیاد نبوده است.
کد خبر: ۸۰۷۲۷۶

علی لاریجانی که در مراسم بیستمین یادواره 148 شهید منطقه دودانگه شهرستان ساری صحبت می‌کرد، اظهار کرد: سهم تحریم‌ها در ‌اقتصاد ایران بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است. او یادآوری کرده «کشورهای غربی بعد از مدت‌ها درباره تحریم علیه ملت ایران مصاحبه و عنوان کردند که فشارها و تحریم بر ایران اثری نداشت و ایران توانسته در زمینه هسته‌ای به توانمندی قابل توجه دست پیدا کند.

وی با بیان این که امروز وظیفه مهم حمایت از تولید را داریم، به تصویب قانون رفع موانع تولیدپذیر اشاره کرد و گفت: این قانون تصویب شد و امیدواریم دولت نیز آن را اجرایی کند. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آن که بیشتر مناطق کشور با خشکسالی و کم‌آبی مواجه هستند، از اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای رفع مسائل حوزه آب خبر داد. لاریجانی با تاکید بر این که در اقتصاد باید روی پای خودمان بایستیم، اظهار داشت: محوریت اصلی در کشور باید تولید و رونق آن باشد و امروز راه شهدا، زمینه‌سازی برای رونق تولید و فراهم شدن زمینه صادرات در کشور است.

اظهارات رئیس مجلس خبرگان

همچنین رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم رعایت خطوط قرمز ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: دولت مسائل جاری و روزمره را به نتایج مذاکرات گره نزند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله یزدی در هشتمین نشست مشترک هیات‌رئیسه با کمیسیون‌های داخلی مجلس خبرگان رهبری در قم تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی، شاخصه‌های مشخصی دارد و نباید این مذاکرات موجب شود که همه کارها را به مذاکرات موکول کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها