معاون درمان وزیر بهداشت از روند مثبت گرایش پزشکان به تمام وقت شدن در بیمارستان‌های دولتی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۷۹۷

محمد آقاجانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای طرح تمام وقت جغرافیای پزشکان (مستقر بودن در یک بیمارستان)، گفت: امروز،‌ بهترین وضعیت در تمام این سال‌ها برای تمام وقت جغرافیایی شدن پزشکان و استادان دانشگاه فراهم شده است.

وی با اشاره به تاکید قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر تمام وقت شدن پزشکان و استادان دانشگاه‌ها افزود: البته شرط تحقق آن هم واقعی شدن تعرفه‌ها و جبران خدمات بود که متاسفانه در این مسیر حرکت نشد. خوشبختانه هم‌اکنون به سمت ایجاد زمینه‌های مناسب برای تحقق این ماده قانونی حرکت می‌شود. در واقع می‌توان گفت که بخش‌هایی از برنامه پنجم توسعه ازجمله این بخش، بیان آرزوها بود؛ بدون این که منابع و راهکارهای جدی برای اجرای آن وجود داشته باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه اکنون پزشکان فعال در مناطق محروم و پزشکان ضریب K (پزشکان متعهد خدمت در دانشگاه‌های علوم پزشکی) در سراسر کشور درسال 93 تمام وقت جغرافیایی شدند. حدود 2000 نفر پزشک متخصصی که سال 93 توزیع شدند، نیز تمام وقت جغرافیایی هستند. پزشکان متخصص و فوق‌تخصص که برای ضریب K از سال‌های قبل جهت ارائه خدمت توزیع شده بودند نیز زمانی که پروانه مطب‌شان تمام می‌شود، خدمات‌شان را به صورت شبانه‌روزی تنها در بیمارستان‌های دولتی ارائه خواهند داد.

وی عنوان کرد: این موضوع رشدی بسیار خوب در تعداد پزشکان متخصص مناطق محروم و سایر بیمارستان‌های کشور است. علاوه بر آن در سایر اعضای هیات علمی و پزشکان متخصص، گرایش به سمت تمام وقت شدن بسیار زیاد شده است. من پزشکان جراحی را دیده‌ام که با سابقه 20سال طبابت و جراحی به دلیل این‌که زمینه کاری بهتری در بیمارستان‌های دانشگاهی برایشان فراهم شده، خودشان را تمام وقت کرده و به دانشگاه‌ها آمده بودند.

به گفته این مقام مسئول، این روند بخوبی شروع شده و راهکارش زیر ساخت مناسب و تجهیزات مناسب در بیمارستان‌ها و همچنین تعرفه مناسب و پرداخت بموقع است. روند تمام وقت جغرافیایی شدن سرعت قابل قبولی گرفته است.

آقاجانی اظهار کرد: امروز علاقه قابل قبولی بین پزشکان شاغل در بیمارستان‌های درمانی و آموزشی وزارت بهداشت به‌وجود آمده است که خودشان را در بیمارستان‌ها تمام وقت کنند و عمده وقت‌شان را در بیمارستان‌های دانشگاهی بگذرانند، درحالی که ما هنوز هم به معنای واقعی، قیمت تمام شده را پرداخت نکرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها