پیروزبخت:

نظارت بر کیفیت بنزین به سازمان استاندارد واگذار شد

رئیس سازمان ملی استاندارد از واگذاری مسئولیت نظارت بر کیفیت بنزین به این سازمان خبر داد و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در امسال، نتایج کیفیت بنزین بزودی اعلام می‌شود و فعلا نگرانی چندانی نسبت به کیفیت بنزین نداریم.
کد خبر: ۸۰۶۰۹۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نیره پیروزبخت دیروز در حاشیه همایش روز جهانی تائید صلاحیت با بیان این‌که در سال گذشته نظارت بر کیفیت بنزین در شورای عالی استاندارد به عهده یک کمیته سه نفره گذاشته شد، اظهار کرد: طی چند روز اخیر در جلسات این کمیته مقرر شد نظارت بر کیفیت بنزین به عهده سازمان ملی استاندارد باشد.

وی با بیان این‌که بررسی کیفیت بنزین مربوط به جایگاه‌های سوخت یعنی محل توزیع و عرضه بوده است، ادامه داد: با توجه به این‌که بررسی‌ها صرفا از محل توزیع انجام شده آمار تفکیک شده نداریم که کدام بنزین مربوط به کدام پالایشگاه یا وارداتی است؛ بنابراین فعلا نمی‌توانیم اطلاعات دقیقی در این باره ارائه کنیم.

پیروزبخت افزود: باید کمی صبور بود تا اطلاعات تفکیک شده مربوط به بنزین‌های مختلف را در اختیار قرار دهیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد درباره‌ مشکلات بنزین‌های بررسی شده و این که چند درصد از بنزین بررسی شده مشکل داشته‌اند، گفت: درصد دقیق آن را حضور ذهن ندارم اما به‌طور کلی مشکل زیادی در بخش بنزین نداریم؛ بنابراین در حال حاضر زیاد نگران کیفیت بنزین نیستیم.

وی همچنین درباره‌ رعایت استاندارد خودروها در زمان تولید و پس از تولید اظهار کرد: تمامی قطعات مشمول استاندارد اجباری در زمان تولید خودرو بررسی می‌شود، اما یکی‌دیگر از موضوعات مهم بازرسی از خودروها و نظارت بر آنها پس از تولید است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که در حال حاضر بحث معاینه فنی با جدیت از سوی اداره راهنمایی و رانندگی دنبال می‌شود، ادامه داد: بر این اساس ممکن است در جاهایی که احساس خطر کنیم اما وظیفه ما نیست، ورود کنیم. برای مثال امسال فرآیند بازرسی از مخازن سی‌ان‌جی خودروها را تعریف کرده‌ایم و کار بازرسی از خودروهای دولتی شروع شده است. به گفته وی، پس از بازرسی از مخازن خودروهای دولتی قرار است خودروهای حمل و نقل عمومی مثل تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها تا پایان امسال مورد بازرسی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها