یادداشت

همدستی آل‌سعود و صهیونیست‌ها در غرب آسیا

اساسا از 2011 تاکنون شاهد تحول در زمینه تعامل رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش در منطقه غرب آسیا هستیم. رژیم صهیونیستی پیش از این در جنگ 93 لبنان و 96 لبنان و همین طور عقب نشینی از اراضی اشغال شده لبنان در سال 2000 با شکست‌هایی مواجه شده بود . ناکامی‌های پی در پی رژیم صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه در سال 2006 و جنگ 22 روزه در سال 2009 در غزه و همین طور جنگ سال‌های 2012 و 2014 این رژیم را به این تفکر جدی واداشت و آن، این‌که باید روش جدیدی را مقابل جبهه مقاومت اتخاذ کند تا بتواند توازن قوا را به نفع خود تغییر دهد.
کد خبر: ۸۰۶۰۱۴

از این رو می‌بینیم از سال 2011 تاکنون همکاری تنگاتنگ و گسترده‌ای میان رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن، چه در سطح منطقه‌ای و چه در سطح بین‌المللی با هدف رویارویی با جبهه مقاومت آغاز شده است. در این رابطه قطعا کشورهای منطقه غرب آسیا نقشی اساسی را در کنار رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن برای حمایت مالی و تسلیحاتی از جریان تکفیری تروریستی ایفا کرده‌اند. امروزه، حمایت از جریان‌های تکفیری تروریستی محدود به سوریه و عراق و لبنان نشده و نمونه آن را در یمن شاهدیم که چگونه طرف‌های غربی منطقه‌ای و طرف‌های بین‌المللی هم پیمان با رژیم صهیونیستی به صورت گسترده و علنی و حتی در برابر دوربین‌های رسانه‌های جهان از این جریان‌های تکفیری تروریستی حمایت می‌کنند که داعش نماد آن است.

از هنگامی که مردم مظلوم و بی‌پناه یمن در جریان بمباران‌های عربستان سعودی به خاک و خون کشیده شدند، رهبر معظم انقلاب حملات سعودی‌ها را به اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین بویژه کودکان، زنان و سالخوردگان فلسطینی تشبیه کردند. از این رو طبیعی است وقتی جمهوری اسلامی ایران براساس اصول مندرج در قانون اساسی خود، حمایت از مظلومان و مستضعفان را در هر نقطه از جهان وظیفه ذاتی خود بداند و این موضعگیری را در عمل نیز نشان دهد، به مذاق حکام مستبد خوش نمی‌آید. بدیهی است این نظام‌ها حداکثر تلاش خود را برای رویارویی با این طرز تفکر به عمل می‌آورند. لذا آنچه در روزهای اخیر منتشر شده مبنی بر گفت‌وگوها و مذاکرات عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در زمینه ارسال تجهیزات نظامی پیشرفته به ریاض برای به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم یمن مایه تاسف و لکه ننگی بر پیشانی کسانی است که ادعای حمایت از ملت‌ها بویژه مردم مسلمان منطقه را دارند.

حال آن‌که این قضیه باید برعکس باشد؛ یعنی تمام امکانات و توانمندی‌های کشورهای منطقه باید در جهت رویارویی با دشمن مشترک یعنی رژیم صهیونیستی به کار گرفته شود. متاسفانه در دنیایی به سر می‌بریم که مفاهیم وارونه معنا می‌شوند و پیشرفت کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی، فناوری، نانوفناوری، صنایع موشکی و ساخت هواپیما، زیر دریایی و ...که می‌تواند نقش بسزایی در تقویت بنیه دفاعی و علمی دیگر کشورهای منطقه در قبال رژیم صهیونیستی داشته باشد، تحت پروژه اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی معرفی می‌شود . این پروژه با طراحی دقیق رژیم صهیونیستی و به عنوان عاملی در جهت ارعاب کشورهای منطقه مورد سوء‌استفاده قرار گرفته است. بدون تردید جمهوری اسلامی ایران همواره بر این موضوع تاکید کرده که مشکلات منطقه باید از سوی کشورهای منطقه و در جهت رویارویی دشمن مشترک یعنی رژیم اشغالگر صهیونیستی به کار گرفته شود.

غضنفر رکن‌آبادی / سفیر سابق ایران در لبنان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها