اینکه آیا قلم تواناتر از شمشیر است احتمالا جای بحث دارد اما ایران هیچ فرصتی را از دست نمی دهد و از هر دو سلاح در مبارزه با تروریست های داعش استفاده می کند.
کد خبر: ۸۰۵۹۱۱
ایران چگونه با داعش می جنگد؟

لس آنجلس تایمز نوشت: ایران که به دولت های عراق و سوریه در جنگ با گروه تروریستی داعش کمک کرده است، به تازگی میزبان یک مسابقه کاریکاتور بود .کاریکاتورهای برنده ، هفته گذشته در تهران به نمایش درآمدند.

مسعود شجاعی طباطبایی رئیس خانه کاریکاتور گفت: نمایشگاه « نمایشگاه بین المللی کارتون و کاریکاتور داعش » با هدف نشان دادن «ماهیت واقعی» این گروه برگزار شد.

طباطبایی هفته گذشته در مصاحبه با پرس تی وی ایران گفت :« داعش تلاش می کند تا خود را با اسلام مرتبط کند اما این گروه در اصل هیچ اطلاعی از اسلام ندارد.»

سازمان دهندگان این مسابقه می گویند از زمانی که اولین بار برگزاری این مسابقه در ماه فوریه اعلام شد ، بیش از 1،000 اثر از هنرمندان بیش از 40 کشور از جمله از برزیل، مالزی و استرالیا به مسابقه رسیده است.

داوران مسابقه ، دویست و هفتاد اثر را برای به نمایش گذاشته شدن انتخاب کردند.

برخی از کاریکاتورهای به نمایش گذاشته شده ، دو هدف را دنبال می کنند: افشای بربریت جنگجویان داعش و نیز استفاده از این کاریکاتورها به عنوان ابزار تبلیغاتی طراحی شده علیه ایالات متحده، اسرائیل، عربستان سعودی و دیگر دشمنان ژئوپولیتیک ایران.

قانون زمان صدام برای زائران ایرانی

هر مسافری که به عراق وارد می‌شود 10 دلار به وزارت سیاحه این کشور پرداخت می‌کند، این قانون که میراث رژیم بعث صدام است، شامل زائران ایرانی هم می‌شود.

به گزارش ایسنا، هر زائری که از ایران به فرودگاه نجف وارد می‌شود نیز 10 دلار و یا به عبارتی 33 هزار تومان عوارض پرداخت می‌کند، استانداری نجف هم 10 دلار دیگر می‌گیرد.

این‌ها قوانین تازه‌ای نیستند، چند سالی است که اجرا می‌شود. سازمان حج و زیارت ایران پس از توسعه‌ی سفرهای زائران ایرانی به این کشور و تثبیت حداقلی دولت عراق، تلاش کرد این هزینه‌ها را حذف کند؛ اما تا امروز این تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده است.

در دوره‌ی نخست وزیری نوری مالکی، دستوری برای «معامله به مثل» داده شد که براساس آن هر هزینه‌ای که دولت عراق از مسافران کشورهای دیگر دریافت می‌کرد، طرف مقابل نیز می‌توانست دریافت کند، البته این معامله بر سر حد کم هزینه‌ها صورت می‌گرفت، یعنی هر طرف که هزینه‌ی کمتری می‌گرفت، همان نرخ تثبیت می‌شد.

رد پای داعش در پاکستان

حضور عناصر گروه تروریستی داعش در پاکستان، طی نزدیک به یک سال اخیر، همواره در رسانه های این کشور خبرساز بوده و گزارش های متعددی از پخش اعلامیه، نصب پوسته و دیوار نویسی در مناطق مختلف پاکستان در تبلیغ داعش در رسانه های این کشور منتشر شده است.

با وجود پدیدار شدن نشانه های نسبتا روشنی از حضور داعش در پاکستان، مقامات عالی دولت و ارتش این کشور همواره این موضوع را تکذیب و انکار کرده و می گویند تا کنون سند و مدرک معتبری مبنی بر حضور فعال داعش در پاکستان یافت نشده است.

تازه ترین و شاید روشن ترین نشانه حضور داعشی ها در پاکستان، کمتر از یک ماه گذشته (23 اردیبهشت) وهمزمان با حمله تروریستی مرگبار به اتوبوس حامل شیعیان اسماعیلی در شهر کراچی ظاهر شد؛ حمله تروریستی که طی آن دست کم 45 نفر از سرنشینان شیعه این اتوبوس کشته شدند و ساعتی بعد از این حادثه، گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را برعهده گرفت.

روزنامه پرمخاطب و انلگیسی زبان داون ماه ها پیش در سرمقاله ای نوشته بود: بالاخره روزی نشانه های حضور داعش در پاکستان ظاهر خواهد شد و اگر تدابیر لازم در مقابل آن اتخاذ نشود، روزی خواهد آمد که داعش مسوولیت حملات تروریستی در پاکستان را برعهده گیرد.

«صاحب زاده ابوالخیر محمد زبیر» رییس حزب «جمعیت علمای پاکستان» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاکستان گفت که داعش به داخل پاکستان نفوذ کرده است و از سوی برخی گروه های تروریستی و شبه نظامی در این کشور، حمایت می شود.

ایران مقصد کارخانه‌های تولید سیگار آلوده

موضوع سیگارهای آلوده به مواد سرطان زا در ایران موضوع جدیدی نیست و معضل سیگار قاچاق بدون نظارت و کیفیت استاندارد، همواره مورد توجه رسانه ها بوده است.

به گزارش مهر یک کارخانه تولید سیگار در کردستان عراق به طور غیر قانونی سیگارهایی با انواع برند های خارجی تولید می کند و بازار اصلی این کارخانه نیز، ایران است.

فعالیت این کارخانه، شناسایی برندهای پر فروش، تولید نوع تقلبی و سپس قاچاق آنهاست و مهارت قابل توجهی در جعل مشخصات سیگارهای معروف دارد. این کارخانه در شرایطی امنیتی و توسط نیروهای مجهز به انواع سلاح های سبک و نیمه سنگین محافظت می شود و بسیار بعید است که حکومت اقلیم کردستان از وجود آن اطلاعی نداشته باشد.

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با تائید این خبر گفته است: این محصول که بسته بندی ماهرانه ای دارد، به میزان زیاد، در شرایط بسیار نامناسب و با مواد اولیه بسیار نامرغوب و کاملاً غیر استاندارد تولید می شوند. آنها حتی با نصب هولوگرام جعلی شرکت دخانیات ایران و درج پیام های بهداشتی فارسی بر روی پاکت سیگار آن را به عنوان جنس اصل عرضه می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها