آیا احمدی نژاد وارد انتخابات می شود؟

معاون پارلمانی دولت دهم می گوید درباره حضور احتمالی احمدی نژاد در انتخابات مجلس تاکید کرد: آقای احمدی نژاد هم در قالب اصولگرایان تعریف می شود. تا آنجایی که شنیده ام طیف آقای احمدی نژاد کار مستقلی برای انتخابات ندارند. همچنین خود آقای احمدی نژاد نیز برای انتخابات آتی برنامه ای ندارد.
کد خبر: ۸۰۵۵۱۳
آیا احمدی نژاد وارد انتخابات می شود؟

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی دولت دهم در گفت و گو با نامه نیوز آرایش سیاسی طیف های اصولگرا برای حضور در انتخابات مجلس دهم را بررسی کرد.

وی در بخشی از این گفت و گو به لزوم ایجاد وحدت در اردوگاه اصولگرایان اشاره کرد و گفت: معتقدم اگر عزم و رویکرد رسیدن وحدت و هماهنگی در میان اصولگرایان باشد مشکلات برطرف می شود ولی اگر این عزم وجود نداشته باشد حضور لیدر و رهبر در جریان اصولگرا نیز نمی تواند در دستیابی به وحدت کمک کند.

اعتراف سعودی‌ها به قدرت موشکی یمن

سخنگوی سعودی ائتلاف عربی اعلام کرد که نیروهای مقاومت مردمی (جنبش انصارالله) 300 موشک اسکاد در اختیار دارند.

پایگاه خبری روزنامه القدس العربی چاپ لندن روز یکشنبه گزارش داد، احمد عسیری سخنگوی ائتلاف عربی گفت: شبه نظامیان حوثی (مقاومت مردمی انصارالله) و افراد وابسته به علی عبدالله صالح رییس جمهوری برکنار شده یمن نزدیک به 300 موشک اسکاد در اختیار دارند.

وی مدعی شد با این حال نیروهای ائتلاف می توانند این موشک ها را نابود کنند.

ائتلاف عربی روز گذشته مدعی شد سامانه دفاع هوایی عربستان توانست با دو موشک پاتریوت جلو موشک های شلیک شده اسکاد را که نیروهای مقاومت و وابسته به صالح از خاک یمن به سمت منطقه خمیس مشیط در جنوب عربستان شلیک کرده بودند، بگیرد.

عسیری که با شبکه العربیه گفت و گو می کرد گفت : از زمان شروع عملیات، شبه نظامیان یمنی به دو بخش تقسیم شده بودند بخشی حوثی ها (نیروهای مقاومت مردمی انصارالله) بودند که در مرزهای مشترک با عربستان می جنگیدند و برخی نیز از طرفداران علی عبدالله صالح بودند که جنگ در داخل یمن را برعهده داشتند ولی روز گذشته این دو گروه با هم یکی شده و در مرزها وارد جنگ شدند.

عسیری افزود، شبه نظامیان وابسته به صالح به نیروهای حوثی (مقاومت مردمی ) برای مقابله با عربستان کمک می کنند.

داعش در یک مزایده دختری را فروخت

داعشی‌ها با ورود به مناطق عراقی نوزادان و زنان مسن را از دختران و زنان جوان جدا می‌کنند؛ چرا که به این دو گروه از لحاظ جنسی نیازی ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه مصری "الیوم السابع"؛ "زینب بنجورا" نماینده سازمان ملل در مناطق بحران که مدتی میان آوارگان در عراق و سوریه به سر می‌برد، گفته داعش دختران و زنان را در حالی که برهنه هستند به مزایده می‌گذارد.

بر پایه این گزارش؛ زینب بنجورا در گفت‌وگو با "سی ان ان" گفت داعشی‌ها با ورود به مناطق عراقی نوزادان و زنان مسن را از دختران و زنان جوان جدا می‌کنند؛ چرا که به این دو گروه از لحاظ جنسی نیازی ندارند.

زینب بنجورا در ادامه اظهارداشت: در این هنگام داعش زنان جوان و دختران را در بازار برده فروش‌ها به صورت برهنه به مزایده می‌گذارد. یکی از نیروهای داعش دختر جوانی را طی یکی از این مزایده‌ها به یک پاکت سیگار فروخته است.

وی گفته داعش همچنان در حال فروش زنان و دختران ایزدی است و داد‌و ستد آنها در بازار برده فروش‌ها داغ است.

واکنش ظریف به جمله جنجالی احمدی‌ نژاد

ظریف در پاسخ به این سوال که وقتی شنیدید که «آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه‌دان‌تان پاره شود» به عنوان کسی که با حقوق بین‌الملل و مناسبات دیپلماتیک آشنایی داشتید، چه حسی پیدا می‌کردید؟» گفت: حتما با آن سیاست موافق نبودم اما من نه آن زمان قصد داشتم که درباره این موضوع صحبت کنم و نه الان به مصلحت کشور می‌دانم که یکدیگر را متهم کنیم.

ظریف وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «وقتی قطعنامه پشت قطعنامه علیه ایران صادر می‌شد و شما این سخن را شنیدید که «آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه‌دان‌تان پاره شود» به عنوان کسی که با حقوق بین‌الملل و مناسبات دیپلماتیک آشنایی داشتید، چه حسی پیدا می‌کردید؟» گفت: حتما با آن سیاست موافق نبودم اما من نه آن زمان قصد داشتم که درباره این موضوع صحبت کنم و نه الان به مصلحت کشور می‌دانم که یکدیگر را متهم کنیم.

در حال حاضر ما در داخل ایران باید یک جبهه متحد واحد باشیم در برابر کسانی که می‌خواهند به کشور ما و مردم ایران زور بگویند وخواست خودشان را تحمیل کنند. معتقدم که امروز زمان کشمکش‌های سیاسی و ایراد گرفتن از همدیگر نیست و همه همان‌گونه که مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامیدند،باید یک دل و یک زبان برای رسیدن به یک راه‌حلی که مورد حمایت رهبری باشد و منافع مردم را داشته باشد به سمت حل پرونده هسته‌ای و تحقق منافع ملی حرکت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها