عصر روز گذشته خبر بازداشت حمید بقایی در حالی از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام شد که وی هیچگونه اشاره‎ای به جزئیات این بازداشت نکرد.
کد خبر: ۸۰۶۲۵۴
آخرین اظهارات بقایی پیش از بازداشت

این در حالی است که حمید بقایی پیش از این در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در همین باره گفت: از عجائب روزگار ما همین را بگوییم که کسانی که مدام دایه مبارزه با فساد دارند و برای سرپوش گذاشتن روی ضعف‌های کاری خود مدام به دولت گذشته اتهام وارد می‌کنند، خودشان خلاف می کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور دولت دهم افزود: یک صندوقی غیردولتی به نام صندوق قرض‌الحسنه شهیدان رجایی و باهنر وجود دارد که برخی از مقامات دولت یازدهم از جمله آقایان جهانگیری، فریدون، نوبخت و تعداد دیگری از این عزیزان آمده‌اند با تغییر اسناد و مدارک این صندوق، نسبت به انتقال صندوق به نام حقیقی خودشان اقدام کردند و بعدش رفته‌اند و به صورت غیرقانونی آن را تصرف کرده بعد هم برای اینکه رد گم کنند مرتب به جای اینکه مستندات متقن را منتشر کنند، مدعی هستند که این صندوق دولتی بوده، در دولت گذشته از دولتی به خصوصی تبدیل شده و در دوره ما مجددا از خصوصی به دولتی برگشته است و سعی می‌کنند با چنین اتهاماتی فرار به جلو کنند در حالی که برای این مورد هیچ سندی را هم ارائه نمی‌کنند.

وی افزود: بنده خودم رئیس هیئت امنای این صندوق هستم آقای جهانگیری آمده به صورت خلاف افراد را حذف کرده و خودشان را جایگزین کرده‌اند و این صندوق که توانایی مالی‌اش حدود 12 میلیارد تومان است را به نام خودشان منتقل کرده‌اند و برای اینکه روی کارهای خودشان سرپوش بگذارند مرتب می‌گویند این صندوق دولتی بوده است.

واکنش ریاض به مرگ زوار عربستانی در مشهد

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد پرونده‌ای برای تحقیق درباره مرگ زائران عربستانی در مشهد گشوده شده است.

به گزارش فارس، «اسامه النقلی» سخنگوی وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که وزارت خارجه پرونده‌ای برای تحقیق درباره مسمومیت و مرگ چند شهروند عربستانی در ایران باز کرده است.

پیشتر «عبدالله بهرامی» رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد از مسمومیت 33 زائر غیرایرانی در یکی از هتل‌های مشهد خبر داده بود که چهار تن از آنها جان خود را از دست داده بودند.

این مجمع ربطی به احمدی ‌نژاد ندارد

در پی انتشار خبر راه‌اندازی مجمع یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی از سوی برخی وزرا و معاونان احمدی نژاد، فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفت‌و گو با فارس، ضمن تائید این خبر گفت: مجمع یکتا در حقیقت برای بررسی و گزارش مشکلات کشور به صورت شفاف در موضوعات سیاست خارجی، داخلی، اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی به مسئولان تشکیل شده است.

وی افزود: اعضای حاضر در این جبهه متشکل از برخی وزرای دولت نهم و دهم ، نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی کشور هستند.

معاون رئیس‌جمهور سابق تصریح کرد: مجمع یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی به دنبال این است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود کارشناسان و مسئولان اجرایی دولت قبل پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات و معضلات پیش‌روی کشور ارائه کنند.

عباسی درباره ارتباط این مجمع با آقای احمدی‌نژاد و اینکه برخی‌ها اعضای یکتا را مخالفین رئیس دولت نهم و دهم می‌دانند تصریح کرد: مخالفت در اینجا معنی نمی‌دهد بلکه این مجمع به صورت جداگانه فعالیت‌های خودش را دنبال می‌کند و احمدی‌نژاد هم افراد و ساز و کار خودش را دارد.

دفاع از ایرانی بودن نادرشاه

سفیر ایران در باکو درباره انتشار کتابی در جمهوری آذربایجان با هدف تحریف تاریخ ایران تاکید کرد: نگارش چنین کتاب هایی نمی‌تواند، وقایع مستند تاریخی را خدشه‌دار کند.

به گزارش ایسنا، محسن پاک‌آیین، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در گفتگویی خبری در پاسخ به سئوالی در مورد انتشار کتاب "مکالمات دیپلماتیک" در باکو و این که کسانی در جمهوری آذربایجان تلاش می‌کنند نادرشاه افشار را به عنوان پادشاهی غیر ایرانی معرفی کنند، گفت: من هنوز این کتاب را نخوانده‌ام اما بلا تردید تمام مورخین شناخته شده جهان، نادر شاه را یک پادشاه ایرانی و بنیانگذار سلسله افشاری در ایران می دانند و نگارش چنین کتاب‌هاییی نمی تواند، وقایع مستند تاریخی را خدشه‌دار کند.

چندی پیش آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان، از کتاب تالیف شده توسط رامیز مهدی اف، رییس نهاد ریاست جمهوری این کشور که مدعی است جمهوری آذربایجان وارث دولت افشاری است، رونمایی کرد.

افشاگری خلبان آمریکایی از بمباران داعش

خلبان نیروی هوایی آمریکا فاش کرد اجازه بمباران اهداف داعش در عراق به او داده نمی‌شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، یک خلبان آمریکایی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: «من گاهی اعضای داعش را می دیدم اما اجازه بمباران آنها را دریافت نمی کردم. بروکراسی اجازه برخورد سریع با اهداف را نمی داد.»

منابع نزدیک به ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز تاکید کردند خلبان از زمان شناسایی هدف به حدود یک ساعت زمان برای دریافت مجوز بمباران نیاز دارد.

گزارشگر شبکه المنار گفت: سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران پیش از این با اشاره به این واقعیت تاکید کرده بود آمریکا اراده لازم برای جنگیدن با داعش را ندارد و این گروه نفت خود را از طریق کشورهای عضو این ائتلاف صادر می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها