رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با شعار و ادعای دروغین دموکراسی در جوامع اسلامی میخواهد در مقابل دین بایستد.
کد خبر: ۸۰۵۸۹

غلامعلی حداد عادل جمعه شب در اجتماع مردم پارس آباد مغان افزود: غربی های مدعی مردمسالاری در ظاهر شعار حکومت جدا از دین سر میدهند در حالی که منظورشان از مردمسالاری حکومت منهای دین است.
وی اظهار داشت: نزاع امروز جهان غرب بر سر ایجاد مردمسالاری بدون دین در سرزمینهای اسلامی است ولی نسل جوان جهان اسلام خواهان مردمسالاری دینی و اسلامی است.
وی بیان کرد: مردمسالاری مورد ادعای آمریکا میخواهد اعتقادات دینی مردم را که مهمترین و بزرگترین دلبستگی آنها است نادیده بگیرد.
وی گفت: دموکراسی عادلانه و واقعی این است که مردم حکومت مطابق با باورها و اعتقاداتشان داشته باشند.
وی افزود: اکنون دو قطبی بودن جهان به شکل تقابل جهان اسلام با غرب متجلی شده است و به همین علت غربیها در صدد کنار زدن حکومت دینی در جوامع اسلامی هستند.
رییس مجلس گفت: آمریکاییها میدانند که در هر کشور اسلامی اگر علاقه و خواست مردم که مبنای دموکراسی بر آن استوار است لحاظ شود ، حکومت اسلامی تشکیل میشود.
وی اضافه کرد: مردم ایران مردمسالاری دینی را با انقلاب اسلامی تجربه کرد و این تجربه علی رغم همه فشارها و هجمهها تجربه موفقی است.
وی افزود: این یک الگو و نمونه فعال در زمینه مردمسالاری و ایجاد حکومت دینی بر اساس خواست مردم در جهان اسلام و الهام بخش همه جامعه مسلمین است.
حداد عادل گفت: در سال اخیر دو اتفاق بزرگ در دو سوی مرزهای شمالی ایران رخ داد که قبل از آن تاریخ اصلا قابل تصور نبود و آن فروپاشی دولت اتحاد جماهیر شوروی و سرنگونی حکومت طاغوتی پهلوی بود.
وی با اشاره به ادعای حکومت اتحاد شوروی برای برقراری عدالت اجتماعی بر مبنای عقاید مارکسیستی و ناکامی در رسیدن به این هدف گفت: هر دو حکومت شوروی مارکسیستی و ایران شاهنشاهی به علت این که مردمی نبودند از بین رفتند.
رییس مجلس در ادامه افزود: مسوولان به عنوان خدمتگزار ملت و حکومت اسلامی مورد حمایت و محبت مردم هستند و هر حکومتی که در کشورهای اسلامی شکل می- گیرد با الهام از ایران باید به خواست دینی مردم احترام بگذارد و به آن عمل کند.
وی گفت: شعار اجرای عدالت که از شعارهای اصلی دولت جدید است از متن اسلام گرفته شده و این شعار موجب وحدت دولت و مردم شده است و دولتمردان نیز بر اساس اعتماد مردم مصمم و علاقه مند به خدمتگزاری هستند.
وی با اشاره به پایین بودن میزان جرایم در استان اردبیل در کنار هجوم تبلیغات آن سوی مرزهای شمالی کشور گفت: این امر نشانه تدین مردم منطقه و افتخار آمیز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها