نشست مشترک دکتر واعظی و دکتر ستاری

متقاضیان پروانه FCP بخوانند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: "کمیته حمایت از تولید تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات" با عضویت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۰۵۷۹۳
متقاضیان پروانه FCP بخوانند

به گزارش جام جم کلیک، به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکترمحمود واعظی در نشستی باحضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه ICT گفت: این کمیته وظیفه دارد سیاستها و برنامه‌های مدون برای حمایت از تولیدات داخل در حوزه ICT را تعیین کرده و بر وظایف هر یک از دستگاههای عضو در حوزه حمایت از تولید داخل نظارت کند.

وی با تقدیر از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه کسب و کارهای نوپا در حوزه ICT عنوان کرد: پس از این، با همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکتها و کسب و کارهای نوپا ،در قالب سیاستگذاری وزارت ارتباطات و استفاده از منابع مالی و ظرفیت پارکهای علم و فناوری معاونت علمی و فناوری، به شکل استانی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اطلاعیه رگولاتوری برای متقاضیان پروانه FCP
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه ای اعلام کرد: شرکتهایی که بر اساس مصوبه شماره ۲ جلسه ۲۰۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای استفاده از امتیازات ادغام پروانه ها، اقدام به انتقال یا تجمیع پروانه ها می کنند، باید در فرایند ادغام یا تجمیع به شرایط ذکر شده در مصوبه توجه کنند
بر اساس این اطلاعیه، مواردی که متقاضیان دریافت پروانه FCP و استفاده از امتیازات ادغام پروانه ها باید به آن توجه کنند عبارت است از:

1- بر اساس بندهای ۷-۴ و ۷-۵ شرکتی که متقاضی پروانه FCP می باشد باید ۳۵ درصد پروانه اش متعلق به یک یا چند شرکت PSTN یا PAP یا ISDP باشد که شرائط مذکور در بند ۷-۵ را در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۳، دارا بودند. بنا بر این همان شرکت هایی که در ۳۱ خرداد ۹۳ مالک پروانه بودند بایستی ۳۵ درصد سهام را داشته باشند. البته بقیه سهام می تواند با رعایت سایر شرائط متعلق به دیگران باشد.

2-مطابق تبصره ۶ بند ۷-۵، پروانه های متعلق به سهامداران یک متقاضی، برای احراز شرایط بند ۷-۵ متقاضی دیگر قابل استفاده نیست و البته در محاسبه امتیاز تخفیف حق امتیاز بر اساس ماده ۲۵ مصوبه ، هر پروانه معتبر در زمان محاسبه حق امتیاز، قابل استفاده است. در هر صورت پروانه هایی که برای بند ۷-۵ استفاده شده‌اند برای تخفیف محاسبه نمی‌شوند.

3- مبنای محاسبه پهنای باند برای جزء الف بند ۷-۵، قراردادهای منعقده حداکثر تا سقف موافقتنامه با رعایت تبصره های بند ۷-۵ خواهد بود و با توجه به اینکه شرکتها از وضعیت خود اطلاع دقیق دارند و نحوه محاسبه امتیاز هم کاملا شفاف است لذا نیاز به استعلام از سازمان نیست.

4- در نقل و انتقالات باید دقت شود که مطابق بندهای ۸-۱ و ۸-۲ سهامداری مشترک بین خود FCPها و بین FCP ها و Servco ها و یا بین FCP ها با دیگر دارندگان پروانه بوجود نیاید، مسئولیت رعایت این بندها بعهده متقاضی است و سازمان هر زمان (قبل یا پس از صدور پروانه) متوجه سهامداری مشترک شود ، مطابق مصوبه اقدام خواهد کرد.

5-برای ثبت مشارکت مدنی تا قبل از ۲۴ خرداد ۹۳ فقط ثبت در دفاتر اسناد رسمی به نحوی که پروانه ها و سهامداری‌ها بخصوص ۳۵ درصد مربوط به بند ۷-۵ کاملا قطعی باشد کفایت می‌کند ثبت شرکت تجاری و ارائه پروانه‌های موضوع ماده ۲۵ بعد از ۲۴ خرداد تا قبل از صدور پروانه هم امکان پذیر است. نکته مهم این است که کنسرسیوم باید شرایط ورود را تا صدور پروانه حفظ کند.

6- به شرکتهایی که قصد دارند پس از دریافت پروانه FCP، در قالب مجموعه‌ای متقاضی دریافت پروانه LTE باشند، توصیه می‌شود تعداد پورت و پهنای باند بالایی در موقع درخواست پروانه FCP داشته باشند چرا که به دلیل محدودیت فرکانس، واگذاری در شرایط رقابتی و با لحاظ کردن شاخصه هایی مانند تعداد پورت و پهنای باند انجام خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطابق با مصوبه کمیسیون از هرگونه تجمیع و ادغام که باعث تشکیل اپراتورهای قوی شود بطور عام و یکسان حمایت می‌کند، ولی بهیچ عنوان در امور داخلی کنسرسیوم‌ها دخالتی نداشته و حمایت خاصی از هیچ کنسرسیومی نمی‌کند.

منبع: خبرآنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها