پیشنهاد وسوسه‌انگیز عربستان به صالح

همزمان با ادامه ناآرامی‌ها در یمن، عبدالله صالح از توطئه‌‌های عربستان علیه یمن پرده برداشت و گفت: عربستان سعودی پیشنهاد یک رشوه برای مخالفت با حوثی‌ها را به او داده است.
کد خبر: ۸۰۳۳۰۱

به گزارش شبکه المیادین، عبدالله صالح با اشاره به پیشنهاد وسوسه‌انگیز عربستان برای دریافت مبالغ هنگفتی پول برای ائتلاف با اخوان المسلمین یمن علیه حوثی‌هاتاکید کرد که مانع اجرای «طرح مارشال» در یمن در مقابل ترسیم مرزها با عربستان سعودی شده است. طرح مارشال یک طرح اقتصادی برای بازسازی اروپا پس از پایان جنگ جهانی دوم بود که ژنرال جورج مارشال، رئیس وقت ستاد مشترک ارتش آمریکا با وزیر خارجه این کشور آن را پیشنهاد داد و در بازسازی اقتصاد و کارخانه‌های اروپایی نقش زیادی داشت.

علی عبدالله صالح تاکید کرد در زمان ملک فهد، پادشاه اسبق عربستان چندبار این طرح بزرگ به وی پیشنهاد شده اما او آن را رد کرده است. وی با بیان این‌که اختلافاتش با عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله اختلاف عقیدتی نیست، تاکید کرد که عبد ربه منصور‌هادی رئیس ‌جمهور مستعفی یمن هیچ جایگاهی در صحنه سیاسی یمن ندارد. افشاگری صالح درحالی است که گفته می‌شود انصارالله و ائتلاف عربی به توافقی برای پایان دادن به بحران با نظارت عمان رسیده‌اند. این خبر را روزنامه سعودی الشرق الاوسط منتشر کرده و نمی‌تواند چندان اعتبار داشته باشد. به نوشته این منبع در این توافق قرار شده است نظام عبدربه منصور‌هادی به این کشور باز گشته و مذاکرات سیاسی آغاز ‌شود بدون این‌که کسی از آن مستثنا شود. همچنین طبق این توافق قرار است یمن به دو اقلیم به جای شش اقلیم در چارچوب یک کشور فدرال تقسیم شود و علی عبدالله صالح نیز در آن هیچ نقشی نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها