دو مجرم حرفه‌ای در پوشش فروشنده خودرو حساب مشتریان را بررسی کرده و پس از اطمینان از وجود پول، از آنها زورگیری می‌کردند. متهمان با تیزهوشی مرد طلافروشی شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۰۲۹۹۳

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از پنجم اردیبهشت امسال همزمان با شکایت مردی در کلانتری تهرانپارس در دستور کار پلیس قرار گرفت. شاکی به کارآگاهان گفت: با آگهی فروش خودرویی روبه‌رو شده و با فروشنده در حوالی تهرانپارس قرار گذاشتم. وقتی به محل قرار رسیدم، دو مرد منتظر من بودند. آنها ادعا کردند اگر پولم نقد نیست آنها سراغ مشتری دیگری بروند. من هم برای اثبات این موضوع مقابل آنها از عابربانک موجودی گرفته و آن را به دو فروشنده دادم.

وی ادامه داد: هنوز چند متری از مقابل دستگاه خودپرداز دور نشده بودیم که آنها به سمت من حمله‌ور شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت عابربانک کرده و از محل دور شدند. کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات خود به بررسی تراکنش مالی حساب شاکی پرداخته و متوجه شدند که مبلغ 64 میلیون تومان از حساب مالباخته، به چندین حساب بانکی دیگر منتقل و سپس با آنها در طلافروشی‌های جنوب تهران سکه خریده بودند. در ادامه صاحب حساب‌ها شناسایی شده که آنها در جریان تحقیقات مدعی شدند، نمی‌دانند چگونه به نام آنها حساب افتتاح شده است.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این‌که 15 اردیبهشت امسال، مرد طلافروشی با پلیس تماس گرفت و مدعی شد، فردی برای خرید 50 میلیون تومان سکه به مغازه او آمده که عابربانک متعلق به خودش نیست و رفتارش مشکوک است. با حضور ماموران کلانتری 153 شهرک ولی عصر در طلا فروشی، خریدار سکه طلا که با مشاهده ماموران قصد فرار از آنجا را داشت، دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

امین 24 ساله در بازجویی‌ها به زورگیری از خریدار خودرو با همدستی دوستش به نام پرویز 35 ساله اعتراف کرد. پرویز هم 24 اردیبهشت شناسایی و دستگیر شد.

پرویز در اعترافات خود عنوان کرد: به دو شیوه سرقت می‌کردیم. گاهی مالباختگان را به بهانه معامله به محل قرار کشانده و پس از اطمینان از وجود پول در حسابشان زورگیری می‌کردیم. گاهی نیز در اطراف دستگاه‌های خودپرداز پرسه می‌زدیم و من شماره رمز مشتریان بانک را یادداشت می‌کردم. بعد هم با تهدید چاقو کارت بانکی آنها را زورگیری کرده و سریع پول را به حساب‌های دیگر منتقل می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: به دلیل این‌که احتمال دارد متهمان مرتکب سرقت‌های دیگری شده باشند، قاضی پرونده درخواست کرده عکس متهمان بدون پوشش در رسانه‌ها منتشر شود و افرادی که از آنها شکایت دارند برای طرح شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در سیدخندان ـ خیابان ابوذر غفاری ـ بالاتر از بیمارستان رسالت ـ جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها