مقصد جهانگردی این هفته، کمی دور است! کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام که نزدیک‌ترین همسایه‌اش، استرالیا، در 2000 کیلومتری آن قرار گرفته است. نیوزیلند، سرزمینی که نزد گردشگران به سبز و پاک بودن شهرت دارد، دورافتاده ترین خشکی زمین نسبت به دیگر نقاط این کره خاکی است.
کد خبر: ۸۰۲۷۹۰
سفر به سـرزمین ناب

جزایر کوچک و بزرگ، یخچال‌های طبیعی، جنگل‌های انبوه، سواحل زیبا، کوه‌ها و دره ها، همگی بخشی از محیط زیست دست نخورده نیوزیلند را تشکیل داده اند که کشف آنها، هدف هر ماجراجویی است.گونه‌های حیوانی و گیاهی این منطقه متمایز بوده و اغلب آن‌ها بومی انحصاری این جزیره هستند. ناشناخته‌های طبیعی نیوزیلند آن چنان زیاد است که سالانه میلیون‌ها نفر را به سمت خود جذب می‌کند. همین طبیعت بکر، مبنای شعار توریستی این کشور قرار گرفته و آن نیوزیلند 100درصد ناب است. اوکلند، بزرگترین و ولینگتون سومین شهر بزرگ و پایتخت نیوزیلند است. صرف نظر از معماری مدرن مناطق شهری و موزه‌های مختلف، از جمله تئاتر 2378 نفری اوکلند، برج آسمان، آکواریوم کلی تارتالون، کلیسای جامع سنت پاتریک، فرودگاه ولینگتون و گالری‌های متعدد، در برنامه سفر جهانگردان موارد دیگری قرار دارند!

تنگه یا همان آبدره میلفورد در جنوب غربی نیوزیلند، بخشی از پارک ملی فیورلند را تشکیل می‌دهد. در مسیر آب، کوه‌های شیب‌دار پوشیده از درختان سربه فلک کشیده قرارگرفته‌اند. زیبایی و گوناگونی این منطقه موجب شده است تا هم علاقه‌مندان به قایقرانی و هم کوهنوردان، برای دیدن از آن لحظه‌شماری کنند. تنگه میلفورد جز عجایب هشتگانه طبیعی جهان شناخته می‌شود.

در مقابل آرامش آب و جنگل در میلفورد، اوج هیجان را می‌توان در کوینزتاون تجربه کرد. این شهر به پایتخت ماجراجویی جهان شهرت دارد و یکی از دلایل اصلی این عنوان، انجام بانجی جامپینگ در آن است. در سال 2012، در شهر تفریحگاهی کوینزتاون 220 فعالیت گردشگری هیجان انگیز مانند، اسکی و اسنوبورد، کایت سواری، چتربازی، غواصی، دوچرخه سواری کوهستان و موارد دیگر ایجاد شدند. اگر به فعالیت‌های محبوبی که آدرنالین خون را بالا می‌برد، علاقه دارید، سفر به این منطقه را از دست ندهید. یخچال نوردی یکی دیگر از فعالیت‌های جذاب است. تنها جایی که یخچال‌های طبیعی توسط جنگل‌های انبوه معتدل، نزدیک در سطح دریا، احاطه شده‌اند، سواحل غربی جزیره جنوبی نیوزیلند است. اگر می‌خواهید اشراف کاملی به کل این منطقه داشته باشید، هلیکوپترهای توریستی پذیرای شما خواهند بود. هم چنین می‌توان بر روی رودخانه‌های یخی که از بلندترین قله‌های آلپ جنوبی سرازیر شده‌اند، پیاده‌روی کرد که البته نیازمند قدرت بدنی بالایی است. خستگی راه رفتن بر روی یخ‌های لغزنده، با دیدن دلفین‌های زیبا از میان می‌رود! برای دیدن این جانوران دریایی باید سوار قایق شده و در آب‌های جزیره جنوبی نیوزیلند حرکت کنید. این قسمت، به علت وجود آب‌های عمیق و همچنین جریان آب سرد و گرم، مواد غذایی به سطح آب می‌آیند؛ در نتیجه، مشاهده جانداران دریایی مانند نهنگ‌ها و دلفین‌ها به آسانی امکان پذیر می‌شود. شگفتی‌های نیوزیلند فقط به آب و زمین محدود نمی‌شود! آسمان این کشور، پهنای آبی بی نهایتی است که چادر زدن در دشت و مشاهده شب‌های پرستاره آن، مقصود بسیاری از گردشگران است. در نزدیکی آبگیر مکنزی، بزرگ‌ترین منطقه آسمان تاریک در سطح بین‌المللی قرار گرفته که محیط مناسبی را برای اهالی علم نجوم فراهم کرده است. این منطقه، به دور از هرگونه آلودگی نوری، تنها به نور طبیعی و شفق‌های قطبی وابسته است. صنعت گردشگری تنها یکی از منابع درآمدی این کشور محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، اقتصاد این کشور علاوه بر توریسم تا حد زیادی به کشاورزی و دامپروری متکی است. از نکات جالب در مورد این کشور 4 میلیون نفری آن است که تقریبا به ازای هریک نفر، 9 گوسفند وجود دارد که همین امر باعث شده تا نیوزیلند از مهم‌ترین صادرکنندگان گوشت گوسفند باشد.

چطور برویم؟

گرچه تورهای گردشگری در مورد کشور همسایه، استرالیا، بسیار دست و دلباز هستند اما این تنوع تور در مورد نیوزیلند صدق نمی‌کند. خوشبختانه این کشور در ایران سفارت خانه دارد و نیازی به سفر به کشوری دیگر نیست. در نهایت اگر راهی این سفر شدید، نزدیک به 8 میلیون تومان برای بلیط رفت و برگشت به نیوزیلند کنار بگذارید و حدود نصف این مبلغ را هم برای هزینه هتل و خورد و خوراک؛ البته در حالتی صرفه‌جویانه نیاز دارید.

نرگس انصاری / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها