معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این‌که کسری قابل توجهی در بخش جاری و سرمایه‌ای وزرات نیرو وجود دارد، گفت: وزارت نیرو برای افزایش تعرفه‌ها برنامه‌ای ندارد و هرگونه افزایش نرخی تنها باید با هماهنگی دولت صورت گیرد.
کد خبر: ۸۰۱۷۷۳

به گزارش ایرنا، هوشنگ فلاحتیان دیروز در نشست خبری درباره افزایش تعرفه برق، افزود: با توجه به کسری بودجه باید سالانه معادل 5 درصد به هزینه‌های تولید برق اضافه شود؛ اما هیچ تصمیمی در این خصوص وجود ندارد.

وی درباره احتمال قطعی و خاموشی در تابستان امسال نیز گفت: پیش‌بینی حداکثر بار برق امسال 51 هزار مگاوات است که نسبت به سال گذشته که برابر با 48 هزار و 600 مگاوات بود، 2400 مگاوات افزایش خواهد داشت.

فلاحتیان ادامه داد: با توجه به کاهش بارش‌ها برخی از نیروگاه‌های آبی، آب مورد نیاز برای تولید برق را نخواهند داشت، بنابراین انتظار این است که مردم در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار کرد: برنامه‌ای برای اعمال خاموشی نداریم و طرحی تحت عنوان ذخیره عملیاتی به شرکت‌های توزیع اعلام شده تا همه مشترکانی که تا یک مگاوات برق مصرف می‌کنند، می‌توانند با این شرکت‌ها قراردادهای تشویقی مبادله کنند.

فلاحتیان درباره واردات برق نیز گفت: برای واردات برق به میزان 400 مگاوات از جمهوری آذربایجان در حال مذاکره هستیم که مسئولان این کشور با صدور 100 مگاوات موافقت کرده‌اند، ولی خواسته ما خرید 300 تا 400 مگاوات است.

وی درباره صادرات برق افزود: قرارداد صادرات 1500 مگاوات برق به عراق منعقد شده و این میزان در فصل پاییز و زمستان به 350 مگاوات کاهش خواهد یافت و در حال حاضر کمتر از 1000 مگاوات برق به عراق صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که صادرات برق سال گذشته نسبت به سال 92 به میزان 17 درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته مجموعا 800 میلیون دلار از صادرات برق درآمد کسب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها