مراسم شبی با محمدعلی اسلامی ندوشن برای نکوداشت این چهره پیشکسوت فرهنگ در خانه هنرمندان ایران در حالی برگزار شد که خود او در این مراسم حضور نداشت.
کد خبر: ۸۰۰۴۸۵

به گزارش ایسنا، نهمین برنامه از سلسله برنامه‌های شب‌های ایرانشهر با عنوان «شبی با محمدعلی اسلامی ندوشن» پنجشنبه‌شب با حضور چهره هایی از جمله غلامحسین امیرخانی، فریدون مجلسی، مصطفی ملکیان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی و... به نکوداشت محمدعلی اسلامی ندوشن، نویسنده، مترجم و پژوهشگر پیشکسوت، اختصاص داشت.

در ابتدای این برنامه امیرخانی در جایگاه نایب رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این برنامه گفت: خانه هنرمندان ایران خیلی خوشحال است که از آغاز تاسیس خود تا امروز در عرصه فرهنگ و هنر تا آنجا که توان داشته، گام برداشته و نقش پررنگی داشته است. تجلیل از بزرگان این عرصه نیز گامی ارزشمند است که خانه هنرمندان ایران وظیفه خود می‌داند تا این گام را نیز هرچه مستحکم‌تر از پیش بردارد. در ادامه این مراسم، پیامی توسط مجری این مراسم از سوی محمدعلی اسلامی ندوشن برای حاضران خوانده شد: «از همه کسانی که در جلسه حضور دارند و از همه کسانی که دست‌اندر‌کار این برنامه بوده‌اند تشکر می‌کنم. من هرگز نخواسته‌ام که عناوین «نکوداشت» و «بزرگداشت» شامل حال من بشود. این به هیچ‌وجه در روش و سبک من نبوده است. یکی این‌که در این سال‌ها این عناوین روی هم رفته مبتذل شده و اشخاص ناهمگونی تحت این موضوع معرفی شده‌اند. البته افراد باصلاحیتی در بین آنها بوده‌اند ولی یکنواخت و یکسان نبوده و چه‌بسا که مقداری بهره‌برداری‌های خاص نیز از این امر شده است یا نظریاتی خاص پشت آن بوده است. به هر حال من به خود اجازه نداده‌ام که در این رده قرار بگیرم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها