سریال شمعدونی بیشترین ضربه را از کارگردانی و فیلمنامه ضعیف خورده است

خوب و بد و زشت سریال «شمعدونی»

یکی از شخصیت های مطرح «شمعدونی» که این روزها بازی اش بسیار به چشم آمده، «زیبا»ست؛ دختری با سن و سال بالا که هنوز موقعیت ازدواج برایش پیش نیامده. در طول سریال بارها راجع به مسئله ازدواج نکردن او صحبت شده اما عین خیالش نیست.
کد خبر: ۸۰۰۳۷۰
در «شمعدونی» به دختران مجرد توهینی نشده است

کاملا رک است و برایش فرقی نمی کند که دیگران چه برداشتی از شخصیت او داشته باشند. خود رویا میرعلمی هم همین نظر را راجع به شخصیت زیبا دارد.


ترکیبی از چند شخصیت شبه زیبا

از آنجا که شخصیت های «شمعدونی» هر کدام ما به ازای بیرونی دارند و می شود آنها را در گوشه و کنار این جامعه پیدا کرد، زیبا هم نماینده همان دخترانی است که شاید به دلیل اینکه ازدواج نکرده اند، خلق و خویشان تغییر کرده.

به نظر میرعلمی هم شخصیت زیبا دقیقا برگرفته از شخصیت های دنیای واقعی است: «سعی کردم نقش زیبا را طوری بازی کنم که مردم به محض اینکه او را می بینند، بگویند ما عین این را در خانواده دوستان یا آشنایان می شناسیم. من خودم نمونه های زیادی شبیه زیبا می شناسم. اصلا زیبا چه به لحاظ ظاهر و چه اخلاق، رفتارهای بیرونی و ... از ترکیب چند شخصیت مختلف بیرون آمده.»

رویا میرعلمی: هزارتا زیبا داریم!


صداقت و رک گویی

مهمترین ویژگی زیبا همان خصلت رک گویی و صداقتش است؛ چیزی که باعث می شود حتی موقعی که برای آمدن خواستگار خوشحال شود، این ذوق کردنش به چشم بیاید. میرعلمی می گوید: «زیبا خیلی ساده و صادق و رک حرفش را می زند، برای همین است که همه نسبت به او موضع دارند. او در لحظه حرفش را می زند و هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارد. یک جورهایی همین رک گویی باعث شده مردم به او واکنش نشان دهند. اصلا همین رک گویی نقطه ضعفی شده که خواستگاران را فراری میدهد.»

رویا میرعلمی: هزارتا زیبا داریم!


بازتاب یک جامعه واقعی

به نظرش در «شمعدونی» اصلا به دخترانی که ازدواج نکرده اند، توهینی نشده و اتفاقا این جامعه است که به آنها نگاه بدی دارد: «واقعا فکر می کنید ما کم دختر داریم که به دلایلی تنها زندگی می‌کنند؟ مخصوصا در جامعه الان که هزار و یک اتفاق می افتد که دخترها نمی توانند ازدواج کنند. چرا وقتی حرفی زده می شود، یک مرتبه همه می توپند. مگر مردم خودشان با دخترهایی که ازدواج نکرده‌اند در جامعه اینطور حرف نمی زنند؟ چه اتفاقی می افتد که یک مرتبه فکر می کنند سریال دارد اهانت می کند؟ زیبا برآمده از همین جامعه است.» (همشهری جوان/ آیدا تدین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها