من یک لپ‌تاپ مدل Asus N550 JV-CM198 با کارت گرافیک Nvidia GeForce 750M 4GB، کارت گرافیک Onboard Intel VGA و Windows 8 Enterprise 64bit دارم که دچار مشکلی به شرح زیر شده است.
کد خبر: ۷۹۹۸۵۲
پرسش و پاسخ: مشکل رایت دیسک نوری و سیاه‌شدن تصویر مانیتور

سعید محمدی از کرمانشاه: چند روز قبل یک دی‌وی‌دی (محتویات فیلم) با نرم‌افزار Ashampoo Burning Studio 2014 رایت کردم. حدود نیم ساعت صبر کردم تا پیغام رایت موفقیت‌آمیز را بدهد و دی‌وی‌دی از رایتر خارج شود، ولی موقعی که خواستم سیستم را خاموش کنم خیلی طول کشید و مجبور شدم دکمه پاور را نگه دارم تا سیستم خاموش شود. بعد از روشن کردن مجدد لپ‌تاپ و مشاهده لوگوی ویندوز، صفحه خوش‌آمد‌گویی ویندوز بالا نیامد و صفحه همچنان سیاه ماند. به همین خاطر مجبور به نصب مجدد ویندوز شدم، ولی موقع نصب درایورهای لپ‌تاپ (با دیسک راه انداز همراه لپ‌تاپ) هنگامی که به کارت گرافیک اینتل می‌رسد، صفحه سیاه می‌شود و صدایی از لپ‌تاپ خارج می‌شود. پس از ری‌استارت کردن نیز صفحه همچنان سیاه است. تنها راه شناسایی گرافیک اینتل استفاده از Driver Pack Solution V14.5 است که بعد از نصب درایور Nvidia امکان سوئیچ کردن بین آنها مانند قبل وجود ندارد و فقط از گرافیک Nvidia استفاده می‌شود. چند روز بعد از راه‌اندازی مجدد سیستم دوباره با رایت یک دی‌وی‌دی با نرم‌افزار Nero Burning Rom 15 و بدون هیچ مشکلی، بعد از Restart مجدد سیستم دوباره صفحه سیاه شد و چیزی مشخص نبود.

پاسخ کلیک: در این‌که رایت دیسک‌ نوری با سیاه شدن تصویر و بروز مشکل در گرافیک رایانه شما ارتباطی داشته باشد شک داریم، ولی مشکل سیاه شدن صفحه‌نمایش هنگام نصب درایور گرافیک اینتل به درایوری که نصب می‌کنید مربوط است. این مشکل یکی از شایع‌ترین مشکلات در رایانه‌های مجهز به دو کارت گرافیک است و در بیشتر موارد نیز به‌دلیل سوئیچ خودکار کارت گرافیک روی گرافیک دیگر صورت می‌گیرد. برای رفع این مشکل استفاده از آخرین نسخه درایور موجود در سایت سازنده دستگاه توصیه شده است. (درایور کارت گرافیک اینتل در سایت سازنده لپ‌تاپ) همچنین در مواردی مشاهده شده که درایور دانلود شده از سایت سازنده نیز همین مشکل را دارد که برای رفع آن دانلود درایور کارت گرافیک اینتل از سایت اینتل توصیه شده است.

هنگام بروز این مشکل (سیاه شدن صفحه‌نمایش) می‌توانید وارد Safe Mode شوید و پس از مراجعه به Device Manager، درایور کارت گرافیک اینتل را حذف کنید. (پس از انجام این کار رایانه را ری‌استارت کنید تا ویندوز مجدد بوت شود)

این احتمال وجود دارد با نصب درایور سازگار با ویندوز، مشکل سیاه شدن صفحه پس از رایت دیسک‌های نوری نیز رفع شود، زیرا مشکل به گرافیک دستگاه شما مربوط می‌شود.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد كهنسال
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
۰
۰
باسلام من یك تبلت LENOVO A3500 دارم كه فلش كردم وتمام اطلاعات حافظه داخلی آن پاك شده است آیا می توانم دوباره اطلاعات حافظه داخلی را برگردانم.ممنون از قم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها