این ماجرا یک کشته برجای گذاشت

دوئل مرگبار رانندگان لودر در خرمشهر

درگیری مسلحانه گروه‌های موتورسوار در رستوانی در شهر ویکو آمریکا با قتل 9 نفر پایان یافت.
کد خبر: ۷۹۹۳۸۶

این درگیری عصر یکشنبه به وقت محلی در رستوران «تویین پیکس اسپورتس بار اند گریل» در یک مرکز خرید به نام «سنترال تگزاس مارکت پلیس» روی داد.

ماموران پلیس وقتی از حضور دو گروه رقیب موتورسوار در این رستوران مطلع شدند خود را به آنجا رساندند، اما قبل از این‌ که بتوانند اقدامی کنند، درگیری مسلحانه دو گروه آغاز شد.

یک شاهد عینی به روزنامه ویکو تریبیون هرالد گفت که پارکینگ رستوران به «میدان جنگ شباهت داشت.»

میشل لوگان گفت: «شاید 30 سلاح در پارکینگ درحال شلیک بود و بیش از 100 گلوله خالی شد.»

به گفته پلیس هشت نفر در صحنه تیراندازی کشته شدند و یک نفر نیز در بیمارستان درگذشت. 16 نفر دیگر هم زخمی شده‌اند. پلیس ویکو گفت که تیراندازی دقایقی پس از نیمروز با درگیری دو گروه گانگستری شروع شد.

پاتریک سوانتون سخنگوی پلیس گفت که درگیری ابتدا با مشت و لگد شروع شد، اما بعد طرف‌ها به کارد و اسلحه متوسل شدند.

او گفت این نگرانی هست که گروه‌های درگیر ممکن است به سایر نقاط در داخل و اطراف ویکو رفته باشند به همین خاطر از ساکنان شهر درخواست می‌شود تا زمان اعلام رفع خطر از حضور در این مناطق خودداری کنند. اینها گروه‌های موتورسوار تبهکار متخاصم و خیلی خطرناکی هستند. امروز تعداد زیادی آدم بی‌گناه زخمی شدند.

به گفته شاهدان، ماموران پلیس نیز در این درگیری مجبور به استفاده از سلاح شدند. پلیس گفته در این درگیری ماموران آسیبی ندیدند.

شبکه «ای‌بی‌سی» آمریکا در گزارشی با اشاره به خرید و فروش آسان سلاح گرم اعلام کرد که در آمریکا تعداد فروشگاه‌های مجاز اسلحه بیشتر از سوپرمارکت‌هاست. فعالیت حدود 100 هزار اسلحه فروشی مجاز و هزاران فروشنده غیرمجاز در آمریکا سبب شده خرید سلاح‌های مختلف در این کشور از خرید آدامس راحت تر باشد. براساس آمارهای منتشر شده، برای هر 100 شهروند آمریکایی 89 قبضه سلاح وجود دارد و مردم این کشور تقریبا صاحب 270 میلیون قبضه اسلحه هستند که این میزان بالاترین مالکیت سلاح در جهان است. آزادی خرید و حمل سلاح در آمریکا با حمایت لابی کارخانه‌های سازنده اسلحه در کنگره و رسانه‌ها، سبب شده هر روز در گوشه و کنار این کشور جان افراد زیادی را بگیرد. تاکنون تمامی تلاش‌های گروه‌های مخالف آزادی حمل و استفاده از سلاح و برخی قانونگذاران این کشور برای ممنوعیت یا حداقل ایجاد محدودیت در این زمینه با فشار و تهدیدهای سازندگان اسلحه شکست خورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها