امروزه گجت‌های پوشیدنی با کاربردهای مختلفی روانه‌ی بازار می‌شوند؛ از این رو به تازگی دستبندی با نام WellBe ساخته شده که هنگام نزدیک شدن افراد مزاحم، کاربر را آگاه کرده و پیشنهاد‌هایی برای رهایی از این شرایط ناخوشایند ارائه می‌کند.
کد خبر: ۷۹۹۲۳۶
دستبند هوشمندی که شما را از حضور افراد مزاحم آگاه می کند

به گزارش جام جم کلیک: هدف از ساخت دستبند هوشمند WellBe، مانیتور کردن ضربان قلب است؛ زمانی که ضربان قلب و استرس کاربر افزایش یابد، دستبند هشداری برای آگاهی کاربر ارسال می‌کند. سازنده‌ی این دستبند مدعی شده که WellBe با استفاده از الگوریتم هوشمند، میزان استرس و آرامش کاربر را در زمان‌ها و مکان‌های مختلف و ملاقات‌هایی که کاربر در طول روز با افراد مختلف دارد، می‌سنجد؛ پتنت این الگوریتم هنوز مراحل ثبت را طی می‌کند.

دستبند WellBe در زمان‌هایی که مهمان ناخوانده یا همسایه مراجعه می‌کند، یا شرایط ناگواری به صورت اتفاقی رخ می‌دهد، سریعا در گوشی هوشمند هشداری را به منظور ارائه‌ی پیشنهادهای مختلف همانند مدیتیشن و نفس عمیق ارائه می‌دهد. بر اساس ادعاهای سازنده این دستبند، اپلیکیشن WellBe دارای قابلیتی است که می‌تواند پس از ورزش ضربان قلب را مانیتور کرده و نسبت به شرایط کاربر، پیشنهاد‌هایی را برای استراحت و ریلکس شدن ارائه دهد.

البته حسگرهای ضربان قلب چندین سال است که در ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند قرار دارد. موردی که در خصوص دستبند WellBe متفاوت است، سنجیدن ضربان قلب و استرس کاربر در شرایط مختلف و ارائه‌ی پیشنهادهایی برای آرام شدن و قرار گرفتن در حالت آرامش است. این قابلیت نوعی تقویت آگاهی به شمار می‌رود؛ زیرا زمانی که گوشی هوشمند به کاربر اطلاع می‌دهد تا آرام شود یا نحوه‌ی قرار گرفتن در آرامش را اعلام می‌کند، کاربر می‌تواند از نقطه‌ی ضعف و عصبانیت خود آگاه باشد. این ساعت از چوب پنبه ساخته شده است؛ بنابراین کاربران با قرار دادن آن روی مچ دست می‌توانند احساس راحتی را تجربه کنند که البته این ویژگی باعث می‌شود تا دستبند به راحتی انعطاف‌پذیر شود.

البته باید این نکته را هم در نظر داشت، هنگامی که کابر عصبانی است، شنیدن آلارم‌ها و صداهای هشدار از سمت گوشی هوشمند زیاد جالب به نظر نمی‌رسد و احتمالا شدت عصبانیت را کاهش نخواهد داد؛ اما به هر حال تست کردن این راه‌کار نیز ضرری نداشته و کاربر می‌تواند خود را در چنین حالتی محک بزند. قیمت دستبند WellBe از ۹۹ دلار شروع می‌شود و کاربران می‌توانند به طور آنلاین آن را خریداری کنند. هدف سازندگان این دستبند، دست یافتن به سود فروش ۱۰۰٫۰۰ دلاری در طول برگزاری کمپین یک ماهه است؛ این کمپین از ماه دسامبر سال جاری آغاز می‌شود.

متاسفانه جزئیات فنی دستبند WellBe مانند نحوه روشن کردن آن و سازگاری با گوشی هوشمند ارائه نشده است. اما به نظر می‌رسد این دستبند توسط ارتباط بلوتوث به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شود و همچنین قابل شارژ کردن است.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها