بررسی روند تکمیل خطوط ریلی سراسری

راه‌آهن در ایران

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از خریداری 10 هزار تن ریل برای راه ‌آهن ملایر ـ کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۷۹۸۸۰۴

مجتبی نیک‌‌کردار افزود: بودجه امسال راه‌‌آهن غرب که پیش از این قرار بود، 150 میلیارد تومان باشد، 168 میلیارد تومان تعیین شد. علاوه براین دولت مصوب کرد تا 110 میلیون یورو فاینانس، به طرح راه‌آهن ملایر ـ کرمانشاه داده شود و320 میلیون یورو فاینانس هم، برای مسیر کرمانشاه ـ خسروی، اختصاص داده است.وی گفت : زیرسازی مسیر ملایر تا کرمانشاه، انجام شده و فقط مقداری ریزه‌‌کاری مانده است که آن هم در اجرای روسازی طرح، مشکلی ایجاد نمی‌کند.وی افزود: هم‌اکنون 45 کیلومتر از مسیر راه‌آهن ملایر ـ کرمانشاه، از سمت ملایر ریل‌گذاری شده که با توجه به خرید ریل‌های خریداری شده، حدود 80 کیلومتر دیگر از این مسیر ریل‌گذاری و تکمیل خواهد شد.

نیک‌کردار، طول مسیر راه‌آهن ملایر ـ کرمانشاه را 176 کیلومتر اعلام کرد و گفت: برای تکمیل این مسیر به 16 هزار تن ریل دیگر نیاز است که برای برگزاری مناقصه خرید آن، باید تامین اعتبار صورت گیرد که مسئولان کشوری، وعده تامین آن را داده‌اند.معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، با بیان این‌که قرار است یک فاینانسور چینی وارد کار این پروژه شود، عنوان کرد: با نهایی‌ شدن مذاکره‌ها و با ورود این فاینانسور، مشکلات اعتباری پروژه هم حل می‌شود.

با توجه به وعده پیمانکار پروژه، قرار است تا پایان سال 1394 قطار به کرمانشاه برسد./ خبرگزاری صدا وسیما

تغییر نوع معیشت نیمی از عشایر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیمی از عشایر اسکان یافته در کانون‌های توسعه این استان از دامداری به کشاورزی تغییر معیشت داده‌اند. مجید علی‌پور افزود: یک هزار خانوار عشایری با بیش از 7000 نفر جمعیت تاکنون در 13 کانون توسعه عشایر این استان اسکان یافته‌اند.

وی بیان کرد: تاکنون 45 هزار هکتار زمین زارعی و 4600 هکتار باغ به عشایر اسکان یافته این استان واگذار شده است.

علی‌پور اظهار کرد: واگذاری این میزان اراضی کشاورزی برای ایجاد میل و رغبت در عشایر و اسکان در این کانون‌ها و تغییر معیشت از دامداری به کشاورزی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: عشایر کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک میلیون راس دام به عنوان ذخیره دام ژنتیک مولد در کشور محسوب می‌شود که سالانه 7600 تن معادل 54درصد گوشت و 20 درصد شیر را تولید می‌کنند.

علی‌پور با بیان این‌که جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد 35 درصد صنایع دستی شامل 10هزار متر‌مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند، ابراز کرد: ساماندهی عشایر و ایجاد بازار مناسب برای فروش تولیدات آنها مورد توجه قرار گرفته است.مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که در بخش مطالعات جامع تاکنون 84 منطقه و کانون عشایری در این استان شناسایی و بررسی شده، بیان کرد: در 21 منطقه عشایری عملیات تامین و پمپاژ آب و توسعه باغ‌ها اجرایی شده است.علی‌پور اظهار کرد: در کنار فعالیت دامپروری که معیشت اصلی عشایر محسوب می‌شود توسعه باغ‌ها، زنبورداری، صنایع‌دستی و فعالیت‌های چندمنظوره که موجب اشتغال پایدار جامعه عشایری خواهد شد در این مناطق مورد توجه قرار گرفته است. از حدود 700 هزار نفر جمعیت کهگیلویه و بویراحمد 12درصد معادل70 هزار و 762 نفر را عشایر تشکیل می‌دهند./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها