رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از ابتدای خرداد 847 پایگاه سنجش سلامت سراسر کشور پذیرای نوآموزان هستند و بابت سنجش از خانواده‌ها مبلغ 12 هزار تومان دریافت می‌شود.
کد خبر: ۷۹۷۱۴۳

به گزارش ایسنا، مجید قدمی افزود: برای خانواده‌هایی که توان پرداخت این مبلغ را ندارند تدابیری اندیشیده شده تا تعدادی از آنها به صورت نیم بها هزینه را بپردازند و عده‌ای نیز از خدمات رایگان بهره‌مند شوند.

وی با بیان این که مهم‌ترین هدف از انجام این غربالگری، هدایت مناسب آموزشی نوآموزان است، گفت:‌ مطابق تحقیقات در هر جامعه‌ای حدود 70 درصد افراد سالم هستند، حدود 13 درصد دیرآموز و هوش مرزی و معمولا 13 درصد نیز ضریب هوشی بالاتر از میانگین دارند.

قدمی افزود: پس از مشخص شدن نتایج سنجش اگر کودکی دچار مشکل باشد، بار دیگر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع و آزمایش‌های دقیق‌تری انجام می‌شود و اگر مشکلات جدی باشد، برنامه‌های مداخله‌ای برای آنها انجام خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش به نتیجه غربالگری سال گذشته اشاره کرد و گفت: از یک میلیون و 233 هزار و 671 نوآموز که به 826 پایگاه مراجعه کردند، ‌8671 نفر به مدارس استثنایی رفتند، همچنین 90 درصد راست دست بودند، 26 درصد نوآموزان دو زبانه و 76 درصد آنها سابقه آموزشی قبل از دبستان داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها