حدادعادل: حضور رهبری در نمایشگاه یک برکت است و ایشان به عنوان یک کتابخوان به نمایشگاه می‌آیند

رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب بازدید می‌کنند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری که روز گذشته برای بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مصلای بزرگ امام خمینی(ره) آمده بود از بازدید رهبر انقلاب طی روزهای آینده از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
کد خبر: ۷۹۷۰۳۳

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در پاسخ به این پرسش که آیا رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب امسال حضور می‌یابند، پاسخ داد: رهبر انقلاب قطعا از نمایشگاه کتاب بازدید می‌کند. با توجه به این که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال گذشته از نمایشگاه کتاب تهران بازدید نکردند، امسال وزیر ارشاد در روزهای اولیه برگزاری نمایشگاه از ارسال دعوت‌نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری جهت بازدید ایشان از نمایشگاه کتاب تهران خبر داده بود.

روز گذشته غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی هم که به نمایشگاه کتاب تهران آمده بود، در واکنش به خبر حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه، یک برکت است و ایشان به عنوان یک کتابخوان به نمایشگاه می‌آیند. حدادعادل، پس از بازدید خود از بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب تهران هم در جمع خبرنگاران به مزاح گفت: آن‌قدر خبرنگار بود که کتاب ندیدم، در همین مدتی که آمده‌ام، با وفور نعمت خبرنگار روبه‌رو بوده‌ام.

رئیس بنیاد سعدی در پاسخ به پرسش دیگری درباره این که آیا برای حضور در نمایشگاه، فهرست خرید کتاب تهیه می‌کند یا خیر، گفت: بله ولی این کار را در طول سال انجام می‌دهم؛ هم برای منزل هم برای کتابخانه فرهنگستان.

او افزود: حدود ۶ ماه قبل از نمایشگاه، نام کتاب‌ها را یادداشت و آنها را در نمایشگاه تهیه می‌کنیم. برای مطالعه رمان و داستان فرصت زیادی ندارم اما بیشتر داستان‌ها و رمان‌های مربوط به دفاع مقدس را می‌خوانم.

حدادعادل همچنین در پاسخ به این پرسش که چه راهی را برای انتخاب بهتر مخاطب برای تهیه کتاب از میان هزاران کتاب پیشنهاد می‌کنید، گفت: اشخاص و ناشران کتاب‌های تخصصی مدنظر را انتخاب می‌کنند، آن کسی که برای تهیه کتاب به نمایشگاه آمده فهرستی از قبل تهیه می‌کند و با ورود به اینجا به صورت مستقیم به سوی کتاب مدنظر و غرفه مربوطه می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها