فرصت ناب برای کمدین‌های جوان
نگاه «جام‌جم» به برنامه‌های طنز تلویزیون که فراتر از شادی‌آفرینی عمل می‌کند

فرصت ناب برای کمدین‌های جوان

گزینه‌های روی میز آمریکا به روایت طنز تلویزیونی

ادعای کذب و مکرر مطرح شده مقامات آمریکایی دستمایه ساخت سریالی انیمیشن به نام «گزینه‌های روی میز» شده است.
کد خبر: ۷۹۶۸۹۱
گزینه‌های روی میز آمریکا به روایت طنز تلویزیونی

مقام‌های آمریکایی بارها مدعی شده‌اند که بجز مذاکره با ایران با هدف رسیدن به یک توافق اتمی، گزینه‌های دیگر را نیز روی میز دارند که اشاره‌ای غیرمستقیم به اقدام نظامی است.سازمان بسیج مستضعفین همین استفاده مکرر از این اصطلاح از سوی آمریکایی‌ها را بهانه ساخت سریال انیمیشن «گزینه‌های روی میز» کرده است که بارها از بخش خبری شبکه یک به نمایش درآمده و در برخی از رسانه‌های بیگانه از جمله بی.بی.سی و صدای آمریکا بازتاب داشته است.

شخصیت‌های این انیمیشن 4 دقیقه‌ای دو عروسک شبیه باراک اوباما و جان کری، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا هستند که روی لباسشان حرف ابتدایی نام خانوادگی‌شان O و K نقش بسته است. این دو شخصیت و فضای گزینه‌های روی میز شباهت زیادی به مجموعه انیمیشن «پت و مت» دارد و موسیقی متن این انیمیشن هم دقیقا همان موسیقی کارتون خاطره‌انگیز تولید کشور چک است.

دو شخصیت بی‌دست و پای این انیمیشن در هر قسمت از آن سعی دارند تعداد زیادی پرونده را روی میز قرار دهند، اما میز تاب نمی‌آورد و می‌شکند. روی پرونده اول قرار گرفته روی میز هم کلمه ایران درج شده است.

O و K در نهایت و برای آن‌که تعادل میز شکسته را حفظ کنند مجبور می‌شوند تمام پرونده‌های قرار گرفته روی آن و از جمله پرونده ایران را زیر پایه‌هایش بگذارند. حالا تمام پرونده‌ها زیر میز قرار گرفته و این دو شخصیت کارتونی از موفقیت خود برای متعادل نگهداشتن میز خوشحال هستند.

انیمیشن «گزینه‌های روی میز» را مرکز هنرهای «رقومی» وابسته به سازمان بسیج مستضعفین تولید کرده است. این مرکز با هدف فراهم آوردن زمینه ارتقای اصول بنیادی و فرهنگی انقلاب و هویت اسلامی و ایرانی تاسیس شده است.

مرکز هنرهای رقومی سازمان بسیج مستضعفین بتازگی 2 قسمت دیگر از این سریال انیمیشن را با عنوان «تولد داعش» تولید کرده است.

محسن محمدی / گروه رادیو و تلویزیون جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها