آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید، روز گذشته در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، گفت: مفتیان وهابی چندی قبل به دلیل آبروریزی‌های داعش، برای رفع اتهام از خودشان کنگره ضدتکفیر در حجاز تشکیل دادند و تاکید کردند که تکفیر جایز نیست و خواستند حساب خود را از پیروانی مثل داعش و النصره جدا کنند.
کد خبر: ۷۹۵۵۱۰

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما گفتیم اینها دارند به راه می‌آیند، اما چیزی نگذشت که داستان یمن پیش آمد و دیدیم اینها با هم مسابقه دادند در تکفیر یمنی‌ها و مفتی بزرگ عربستان فتوا داد که اینها کافر هستند. این مرجع تقلید خطاب به مفتیان وهابی تصریح کرد: شما دیروز یک حرف می‌زدید و بر ضد تکفیر سخن می‌راندید امروز چه می‌گویید؛ سخن ما این است که عمر دوران وهابیت تکفیری به سر آمده است.

انتصاب استاندار جدید استان مرکزی

محمود زمانی‌قمی در جلسه دیروز هیات دولت به عنوان استاندار جدید استان مرکزی از هیات وزیران رای اعتماد گرفت. به گزارش تسنیم، زمانی‌قمی که از اعضای بنیاد باران است، در سال‌های 79 تا 82 استاندار ایلام بوده است. وی چند دوره استانداری در دولت اصلاحات داشته و از اعضای ستادهای استانی محمدرضا عارف در انتخابات 92 بوده است.

سلامی: جنگ با ایران جهان اسلام را بسیج می‌کند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: جنگ با ایران، جهان اسلام را در مقابل آمریکا بسیج می‌کند و دشمن بخوبی نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ حسین سلامی در همایش گرامیداشت سالروز بسیج سازندگی که در اردوگاه ولایت برگزار شد، افزود:طرح‌های بسیج سازندگی تیر خلاصی به آرزوهای دشمن است و کشورهای استکباری را از سیاست‌هایشان ناامید می‌کند.

وی با اشاره به این‌که این پروژه‌ها مشکلات اقتصادی جامعه اسلامی را برطرف می‌کند، تصریح کرد: بسیجیان در مسیر اجرای فرمان‌ رهبر انقلاب اسلامی برای درخشش در عرصه اقتصادی کشور تلاش می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به این‌که دشمنان خارجی و داخلی برای تضعیف جمهوری اسلامی گام برمی‌دارند، گفت: فقر، بیکاری و ناتوانی جوانان برای ازدواج از جمله مشکلات است و دشمنان خارجی برای گسترش این مشکلات تلاش می‌کنند به همین علت باید با تکیه بر ثروت‌های ایران اسلامی در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

اما و اگرها درباره اختلاس32 میلیاردی

مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان درباره برخی اخبار منتشره درمورد اختلاس 32 میلیارد تومانی در صندوق رفاه دانشجویان به خبرنگاران گفت: صندوق در دوره گذشته کنترل‌های لازم را در عقد قراردادها نداشته است. به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: ضمانت‌های بانکی برای قراردادها گرفته شده، ولی برخی شرکت‌ها صوری بوده و امروز دیگر وجود ندارد. در همین حال کیوان مرادیان رئیس سابق صندوق رفاه دانشجویی در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر این‌که در زمان فعالیت او، حتی ریالی به بیت‌المال دست‌اندازی نشده است، گفت: پرونده 32 میلیاردی صندوق رفاه، به جای طرح در روزنامه‌ها در یک دادگاه علنی رسیدگی شود.

سعید مرتضوی: از معاونت در قتل تبرئه شدم

سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران و رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی، دیروز پس از خروج از دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص پرونده کهریزک گفت: در این پرونده هم با شکایت آقایان روح‌الامینی و کامرانی و به دلیل معاونت بر تهیه گزارش خلاف واقع احضار شدم، البته دیوان حکم را نفی کرده و آن را به شعبه هم‌عرض ارجاع داده است.

به گزارش فارس، خبرنگاری گفت که ظاهرا آقای روح‌الامینی از شما به دلیل معاونت در قتل هم شکایتی کرده که مرتضوی در پاسخ گفت بله، شکایت ایشان تاکنون 5 بار مطرح و هر 5 بار هم مورد رسیدگی قرار گرفته و در هر 5 مرتبه یا برائت شدم و یا منع پیگیری برایم صادر شده و در واقع اعتبار «امر مختومه» را دارد به همین جهت دادگستری نباید شکایت جدید را می‌پذیرفت. وی افزود: حتی در مورد آخر هم در شعبه 38 دیوان عالی کشور برای من حکم برائت صادر شد.

تریبون سنای فرانسه در اختیار مریم رجوی!

پس از عشوه‌های دیپلماتیک فرانسوا اولاند در ریاض، سنای فرانسه جلسه‌ای تحت عنوان «بنیادگرایی اسلامی از خاورمیانه تا اروپا، چالش‌ها و راه‌حل‌ها» برگزار کرده و جالب آن‌ که به نوشته العربیه، یکی از مهمانان این جلسه «مریم رجوی» از تروریست‌های شناخته شده بود. رجوی و همراهان وی در گروهک منافقین که سابقه‌ای طولانی در اقدامات تروریستی دارند، در این جلسه با تکرار ادعاهای ضدایرانی خود، ابراز امیدواری کرده فرانسه نقشی بازدارنده در مذاکرات هسته‌ای ایفا کند!

رشوه اوباما به اعراب چیست؟

خبرگزاری رویترز با اشاره به نشست باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با سران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در روزهای 24 و 25 اردیبهشت ماه نوشت: اوباما با این چالش عمده روبه‌روست که چه تعهداتی را باید برای قبولاندن توافق هسته‌ای ایران به اعراب بپذیرد.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری مدعی شده رئیس‌جمهور آمریکا در نشست هفته آینده با اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس از آنها خواهد خواست تا سامانه دفاع موشکی منطقه‌ای ایجاد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها